کد خبر: 226910 - تاریخ: شنبه، 12 نوامبر 2022 - 11:14

مدیرکل هواشناسی گیلان ؛

تداوم بارش ها در گیلان/ موج جدید در راه استان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش باران تا عصر امروز در استان از ورود موج جدید بارش ها از روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ محمد دادرس با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار در استان گیلان از عصر روز گذشته اظهار کرد: بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت این سامانه تا عصر امروز (شنبه) در منطقه است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در این مدت شاهد ابرناکی، مه آلوده بودن، بارش رگبار باران به ویژه در مناطق غربی استان گیلان هستیم، افزود: وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ در برخی از ساعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه با خروج این سامانه از روز یکشنبه شاهد کاهش ابر، وزش باد جنوبی به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها و افزایش تدریجی دمای هوا خواهیم بود، گفت: این شرایط تا روز دوشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه شرایط برای افزایش ابر، بارش باران و وزش باد مهیا می‌شود، اضافه کرد: کاهش دمای هوا و احتمال وقوع رعد و برق نیز از دیگر پدیده‌های پیش بینی شده برای این مدت است.

دادرس با بیان اینکه این شرایط تا روز چهارشنبه ادامه دارد، تصریح کرد: هشدار سطح زرد هواشناسی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی منطقه‌ای، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزش و رانش زمین، خسارت به محصولات کشاورزی، لغزنده بودن جاده‌ها و کاهش دید افقی از دیگر پدیده‌های پیش بینی شده برای استان گیلان در این مدت است.

دادرس اضافه کرد: دریا نیز در این مدت مواج و با حداکثر ارتفاع ۱.۵ متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی مناسب نیست.

 

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads