کد خبر: 226628 - تاریخ: یکشنبه، 30 اکتبر 2022 - 07:41

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد

رفع تصرف ۴۲۶ هکتاری اراضی جنگلی گیلان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از رفع تصرف بالغ بر ۳۳۱ هکتاری از اراضی ملی استان خبر داد و گفت: طی هفت ماهه امسال ۲۴۸ فقره پرونده تصرف اراضی ملی تشکیل شده و موفق به آزادسازی ۹۵ هکتاری شدیم.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمد قربانی لرد ، با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی تعداد پرونده های قاچاق چوب در استان گیلان، اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال ۱۱۶۱ فقره پرونده کشف و حمل چوب آلات قاچاق تشکیل شده است.

وی حجم چوب آلات کشف شده را ۸۷۷ مترمکعب دانست و افزود: طی مدت مذکور از نظر حجم کشفیات نیز شاهد رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از دستگیری ۱۴۴۱ نفر در جریان این کشفیات خبر داد و تصریح کرد: در این بخش نیز با رشد ۲۳ درصدی مواجه هستیم و بر خلاف مدت مشابه سال گذشته، یکی از قاچاقچیات دستگیر شده زن است.

قربانی لرد، درصد قابل توجهی از چوب آلات قاچاق کشف شده را مربوط به جنگل های دستکاشت و زراعت چوب و حمل شده از سایر استان ها دانست و بیان کرد: حفاظت از جنگل های ارزشمند هیرکانی توسط جنگلبانان با جدیت دنبال می شود و در این حوزه با کمترین قاچاق مواجه هستیم.

وی برخی از گونه های موجود در جنگل های طبیعی گیلان از جمله انجیلی را نادر و بی نظیر دانست و اضافه کرد: اگرچه حفاظت از جنگل های دستکاشت نیز ماموریت بسیار مهم ماست، اما در حوزه جنگل های هیرکانی با تشدید اقدامات حفاظتی هم در حوزه حریق و هم حوزه قاچاق چوب مواجه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه طی مدت مذکور هفت فقره درگیری با قاچاقچیان جنگل داشتیم، عنوان کرد: شاهد مجروح شدن ۹ نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی استان هستیم.

وی در ادامه از رفع تصرف بالغ بر ۲۸۸ هکتاری از اراضی ملی ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع خبر داد و تاکید کرد: در این راستا ۱۳۳۹ فقره پرونده تصرف تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سه درصد در تعداد پرونده ها و ۷۸ درصد در مساحت آزاد شده رشد داشته است.

قربانی لرد، همچنین به رفع تصرف ۴۳ هکتاری در قالب ۸۷ فقره اجرای احکام خبر داد و اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال ۲۴۸ فقره پرونده تصرف اراضی ملی تشکیل شده و موفق به آزادسازی ۹۵ هکتاری شدیم.

وی اراضی جنگلی را بیشتر مورد توجه متصرفان دانست و گفت: هجوم غیر بومی ها به گیلان و اقدام به ویلاسازی و افزایش ارزش قیمت زمین موجب شده طی مدت مذکور شاهد رشد ۸۳ درصدی پرونده های تصرف اراضی ملی باشیم.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads