کد خبر: 226592 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 اکتبر 2022 - 17:44

سامانه بارشی و سرد در راه گیلان است

کارشناس هواشناسی گیلان با اعلام هشدار نارنجی برای شرایط جوی استان از ورود سامانه جدید بارشی و سرد به این استان از عصر امروز پنجشنبه تا یکشنبه آینده خبر داد.

به گزارش خوبان ،سمانه نگاه با بیان اینکه ورود سامانه جدید بارشی موجب تقویت جریانات شمالی می شود، اظهار داشت: بارندگی، ابرناکی، مه آلودگی، وزش باد، کاهش دمای هوا و احتمال رعد و برق پدیده غالب این سامانه بارشی است.

وی با اشاره به اوج فعالیت سامانه جدید بارشی در گیلان از عصر فردا جمعه تا عصر شنبه هفته آینده افزود: آبگرفتگی، بالاآمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب، لغزش و رانش، احتمال تخریب پل‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها، برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید از جمله مخاطرات احتمالی سامانه بارشی در این مدت است.

کارشناس هواشناسی گیلان به شهروندان و مسافران توصیه کرد تا با توجه به سامانه بارشی جدید و سرد به این استان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و صعود به ارتفاعات و دامنه ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای استان گیلان در این مدت اظهار داشت: باید تا گلخانه داران و پرورش دهندگان در مرغداری ها و سایر اماکن تولید محصولات کشاورزی نسبت به تنظیم دمای سالن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads