کد خبر: 226589 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 اکتبر 2022 - 17:16

بیش از ۳۰ درصد کارگاه‌های راکد گیلان روند احیا را طی می‌کنند

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار داشت: در بازدیدی که از واحدهای صنعتی استان داشتم با توجه به اقدامات در دست انجام و پیش بینی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ درصد از واخدهای تولیدی و کارگاههای راکد به عرصه تولید برمی‌گردند.

به گزارش خوبان ، محسن کوشش‌تبار عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی احیا شده گیلان عنوان کرد: در تعاملات داخلی استانی مابین مدیران گیلانی نوعی هم افزایی مطلوب و ارزشمند حاکم است و به نظر می رسد روح امید و تلاش برای آینده نگری مبتنی بر شعار سال مخصوصا در حوزه دانش بنیان با توجه به فعالیت ۸۰ شرکت دانش بنیان به خوبی در استان در حال رصد است.
وی با بیان اینکه فضای امیدوارکننده‌ای در بخش صنعت گیلان وجود دارد، گفت : در حوزه زیرساختی گیلان برنامه ریزی مطلوبی وجود دارد و آینده این استان با توجه به هدف گذاری و نقطه زنی که در حوزه صادرات با تقویت زیرساختهای بندرانزلی و فرودگاه سردار جنگل وجود دارد زمینه مساعدی برای نقش آفرینی در مقابل اتفاقات و تعاملات فی مابین ایران و کشورهای آسیای میانه بخصوص روسیه دارد.
کوشش تبار ادامه داد: دولت سیزدهم ماموریت‌هایی را در برخی از استانها قرار داده است که از جمله آنها توجه جدی به امر تولید است و با برنامه ریزی های انجام شده هم اکنون شاهد تحقق بخشی از آن هستیم.
وی اضافه کرد : دولت در بخش دیپلماسی اقتصادی با توجه به هدف گذاری که در جریان سفرهای رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهوری انجام شده، گیلان می تواند پیشانی ایران در تعاملات اوراسیا باشد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان همکاری شانگهای فرصت بی بدیلی است که می تواند استان گیلان را در سطح ملی مطرح کند و در حوزه اقتصادی اوراسیا نیز نقش آفرینی کند. در این مسیر بحث ترانزیت، هاب تجارت و محصولات دارای مزیت ایران مانند محصولات کشاورزی از تقاضای بالایی برخوردار است و استان گیلان توازن لازم در نظام برنامه ریزی دارد.

انتهای پیام/۲۱۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads