کد خبر: 226569 - تاریخ: چهارشنبه، 26 اکتبر 2022 - 08:20

معاون وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد:

گیلان زیرساخت لازم برای ورود کشتی‌های کروز را دارد | گردشگری دریایی، اولویت است

جواد واحدی با بیان اینکه گیلان زیرساخت لازم برای ورود کشتی‌های کروز (هتل‌های لوکس ۵ ستاره دریایی) را دارد، گفت: گردشگری دریایی یکی از اولویت‌ها و مباحث مورد تاکید وزارت میراث فرهنگی است.

 به گزارش خوبان، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه گیلان زیرساخت لازم برای ورود کشتی‌های کروز (هتل‌های لوکس ۵ ستاره دریایی) را دارد، گفت: گردشگری دریایی یکی از اولویت‌ها و مباحث مورد تاکید وزارت میراث فرهنگی است.

جواد واحدی در حاشیه آیین افتتاح هتل آپارتمان در شهرستان انزلی با اعلام این خبر گفت: «منطقه آزاد انزلی دارای مارینا (محوطه بندری کوچک ویژه قایق‌های تفریحی) است و کشتی کروز برای پهلوگیری به بندر نیاز دارد و این زیرساخت در گیلان وجود دارد و در استان مازندران نیز در یک بندر این امکانات فراهم شده است.

 معاون امورمجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: برای ورود کشتی کروز به دریای کاسپین موانعی وجود دارد که یکی از آن‌ها سایز کشتی‌های کروزی است که باید از رود ولگا عبور کنند، ضمن آنکه کشتی‌های کروز در سایز کوچک اقتصادی نبوده و کشتی‌های سایز بزرگ هم از دهانه ولگا عبور نمی‌کنند که این وزارت‌خانه با همکاری کشورهای منطقه برای رفع این مشکلات تلاش می‌کند.

او عدم برخورداری کشتی‌های مسافری و کروز از بنزین یارانه‌ای را از دیگر موانع موجود برای توسعه این صنعت عنوان کرد و گفت: کشتی‌های مسافری باید از بنزین آزاد استفاده کنند که با پیگیری و انعقاد تفاهم نامه با وزارت نفت آیین‌نامه‌ای تدوین شد تا این کشتی‌های فعال در دریاهای کشور از این یارانه بهره‌مند شوند.

واحدی تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی می‌توانند با پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و صندوق توسعه به صاحبان این کشتی‌ها و متقاضیان ورود به این عرصه ساز و کار لازم را برای فعالیت کشتی‌های کروز و مسافری فراهم کنند.

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads