کد خبر: 226561 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 اکتبر 2022 - 17:14

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

ثبت بیش از ۱۹۰۰۰ اشتغال در گیلان

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، از میزان ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر اشتغال تعهدی توسط دستگاه‌های اجرایی استان برای سال جاری، تاکنون ۱۹ هزار و ۵۵۵ شغل در سامانه اشتغال ثبت شده است.

به گزازش خوبان، سیاوش آقاجانی عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت رصد ثبت اشتغال و بررسی نحوه نظارت بر طرح‌های مشمول قانون حمایت از اشتغال روستایی در سالن الغدیر استانداری با اشاره به آخرین وضعیت نظارت‌های انجام شده برای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اظهار کرد: تاکنون از کل ۲۷۴ طرح با تسهیلات بیش از ۲۵۰ میلیون تومان، بازدید صورت گرفته که از این تعداد ۱۸۵ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۵۵ درصد از این طرح‌ها نیز به تعهدات خود به طور کامل عمل کردند. 

وی با اشاره بر اینکه کلیه طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات روستایی و عشایری موظف به اجرای اشتغال تعهدی خود هستند، افزود: در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند و سود تسهیلات آنان با نرخ بهره ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با درخواست از فرمانداران در خصوص ارائه گزارش در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی بیان کرد: فرمانداران باید برای طرح‌های کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان مربوط به شهرستان خود به تفکیک طرح‌های به بهره‌برداری رسیده با ذکر مشکلات، نواقص و موضوعات مرتبط ارایه دهند. 

به گفته آقاجانی، از میزان ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر اشتغال تعهدی توسط دستگاه‌های اجرایی استان برای سال جاری، تا کنون ۱۹ هزار و ۵۵۵ شغل در سامانه اشتغال ثبت شده است. 

وی با بیان اینکه بخشی از آمار ثبت شده توسط تیم نظارتی وزارتخانه، مورد نظارت قرار گرفته که قسمتی از آن مورد تایید و قسمتی نیز نیازمند بررسی مجدد است، افزود: اطلاعات وارد شده باید واقعی و مربوط به اشتغال جدید در سال ۱۴۰۱ باشد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به رویکرد جدی دولت در پرهیز از آمارگرایی تصریح کرد: پیش از تکمیل صحت‌سنجی اطلاعات ثبت شده، مدیران دستگاه‌های اجرایی نواقصی که نیازمند بررسی است را ظرف یک هفته مورد بازبینی قرار دهند و اگر امکان اصلاح آن‌ها وجود ندارد برای جلوگیری از ارایه آمار غیرواقعی، آن اطلاعات را از سامانه حذف نمایند.

آقاجانی همچنین با اشاره به رونمایی از نظام‌نامه رصد اشتغال گفت: این نظام‌نامه به دستور استاندار گیلان در راستای بهبود زیست‌بوم اشتغال و شفاف‌سازی نقش نهادهای مرتبط با تحقق اشتغال تدوین شده است. 

وی با اعلام مفاد نظام‌نامه رصد اشتغال افزود: مواردی نظیر بهبود نظام اطلاعاتی بازار کار، ارتقای نقش فرمانداران در بهبود زیست‌بوم اشتغال، برنامه‌ریزی بهبود جریان‌های عرضه و تقاضای بازار کار و تقسیم کار و ایفای نقش موثر کنش‌گران بازار کار از مهم‌ترین اهداف نظام‌نامه رصد اشتغال است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads