کد خبر: 226413 - تاریخ: چهارشنبه، 19 اکتبر 2022 - 08:24

مدیرکل منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

پارک های جنگلی گیلان؛ فرصت گردشگری

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، پارک های جنگلی استان را فرصت بی بدیل گردشگری دانست و گفت: پارک های جنگلی در سال های اخیر مورد توجه گردشگران و مردم قرار گرفته و روز به روز به تعداد کسانی که مایلند بخشی از اوقات فراغت خود را در این نقاط بگذرانند، افزوده می‌شود.

به گزارش خوبان ، میرحامد اختری  درخصوص حائز اهمیت بودن پارک های جنگلی استان گیلان در جهت جذب گردشگر، گفت: با توجه به آب و هوای بسیار مستعد گیلان برای ایجاد انواع پارک ها و فضای سبز و با در نظر گرفتن اهداف تفرجگاهی و گردشگری، مناطق مساعد و مناسب جهت بهره وری بهینه از طبیعت سبز، این موهبت الهی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در یک برنامه زمانبندی شده، جهت حفظ و گسترش جنگل و لزوم ایجاد، نگهداری و تجهیز پارک های جنگلی، به پارک تبدیل شده و تعدادی از پارک های جنگلی احداث شده دارای امکانات رفاهی و آماده بهره برداری هستند.

وی با بیان اینکه پارک های جنگلی در سال های اخیر مورد توجه گردشگران و مردم قرار گرفته و روز به روز به تعداد کسانی که مایلند بخشی از اوقات فراغت خود را در این نقاط بگذرانند، افزوده می‌شود، اظهار کرد: این پارک ها از جمله مناطق تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هستند که هم کارکرد دوگانه تفرجی و هم کارکرد حفاظتی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، پارک های جنگلی استان را فرصت بی بدیل گردشگری دانست و اضافه کرد: پارک های جنگلی در آغاز فصل بهار با شکفتن شکوفه‌ها و در فصل تابستان با سایه گستری و اهدای خنکای دلپذیر به گردشگران جنگل، فضای مناسب و مطلوبی برای گذران اوقات طبیعت دوستان به وجود می‌آورند.

اختری به معرفی تعدادی از پارک های جنگلی که دارای امکانات رفاهی مناسب در استان گیلان هستند اشاره کرد و متذکر شد: پارک جنگلی میرزا کوچک و پارک جنگلی کندلات در شهرستان رودبار، پارک جنگلی سراوان شمالی، موزه میراث روستایی و پارک جنگلی چمارسرا در شهرستان رشت، پارک جنگلی قلعه رودخان در شهرستان فومن، پارک جنگلی بی بی یانلو در شهرستان آستارا، پارک های جنگلی سیاهداران، قروق و چوبر در شهرستان تالش، پارک جنگلی چاف در شهرستان لنگرود و پارک جنگلی کیاشهر در شهرستان آستانه اشرفیه از جمله پارک های دارای امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران و طبیعت گردان هستند.

وی از تشدید اقدامات حفاظتی به منظور مقابله با قاچاق چوب در استان گیلان خبر داد و تاکید کرد: اقدامات حفاظتی و بازدید میدانی در تمامی نقاط  از اراضی ملی گیلان به طور ویژه در دستور کار است.

مدیرکل منابع طبیعی اراضی جنگلی و مراتع را ثروت‌های عمومی و میراث آیندگان دانست و خاطرنشان کرد: با متجاوزان و متعدیان به منایع ملی با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد و برای تحقق این مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads