کد خبر: 226342 - تاریخ: یکشنبه، 16 اکتبر 2022 - 09:37

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با گروه جراحان:

گیلان نیازمند جدی راه‌اندازی یک بیمارستان جنرال حداقل یک هزار تختخوابی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تبیین راهبردها جهت دستیابی به رشد و تعالی سلامت استان گیلان، گفت: باید با همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت همه نخبگان علمی و سیاسی، جامعه‌ای پویا در نظام سلامت برای مردم رقم زد.

به گزارش خوبان، اعضای گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از همکاری همه گروه‌های پزشکی در نظام سلامت به‌ویژه جراحان، اظهار کرد: اغلب مردم استان به هر دلیلی مایل هستند تا با حضور در مرکز استان خدمات سلامت‌محور، ازجمله انواع جراحی‌ها را دریافت کنند که این مسئله علاوه برافزایش بیمار در مرکز استان، موجب تقلیل ضریب اشغال تخت در شهرستان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان با کمبود تخت‌های درمانی مواجه است، افزود: استان گیلان نیازمند جدی راه‌اندازی یک بیمارستان جنرال حداقل یک هزار تختخوابی جهت رفع کمبود تخت‌های درمانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مشارکت همگانی در جهت پیشرفت نظام سلامت گیلان تأکید کرد و گفت: این دانشگاه با یک نفر اداره نمی‌شود بلکه باید با همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت همه نخبگان علمی و سیاسی، جامعه‌ای پویا در نظام سلامت برای مردم رقم زد.

دکتر بالو، کمرنگ شدن نقش گروه‌های پزشکی و دانشکده‌ها را موجب عقب‌ماندگی سلامت جامعه دانست و تصریح کرد: یقیناً رویکرد ما نسبت به گروه‌های پزشکی و دانشکده‌های تخصصی متفاوت‌ از گذشته خواهد بود و با تشکیل کمیته‌های تخصصی و بهره‌گیری از نظرات آن‌ها، سیاست‌های سلامت استان را پیش خواهیم برد.

وی، یکی از اقدامات مؤثر در توسعه نظام سلامت را تلاش همگانی در جذب منابع دانست و خاطرنشان کرد: پیش از طرح مطالبات به مجموعه استانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید نظرات و مطالبات مردم در نظام سلامت توسط کارشناسان و بدنه جامعه دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شورای دانشگاه را یکی دیگر از بازوان قدرتمند در تصمیم‌‌گیری‌های کلان برشمرد و گفت: این شورا در کنار هیئت‌امنا یکی از بازوان اصلی تصمیم‌گیرنده دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که می‌تواند دغدغه‌های مشترک را مطرح و برای حل آن‌ها برنامه ارائه کند.

دکتر بالو از برنامه‌های گروه‌های جراحی استقبال کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر خود لازم می‌داند که در کنار همه همکاران گروه‌های پزشکی باشد و تنها انتظارش همراهی و همکاری در کنار کار جهادی به نفع مردم است.

وی با اذعان به اینکه ظرفیت علمی گروه‌های پزشکی در استان گیلان بسیار مطلوب است اما در ساختار فیزیکی و منابع انسانی، کمی با دشواری روبرو هستیم، گفت: امروزه دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید دارای یک سایت جامع دانشگاهی باشد تا در آینده هر مجموعه‌ای که به  نظام بهداشت و درمان استان اضافه می‌شود، با پیوستن به سایت جامع دانشگاهی همراه باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح این موضوع که همه تصمیم‌ها در ساختار دانشگاه باید در جهت ارتقای نظام آموزشی و صلاح مردم باشد، افزود: نباید فراموش کرد که اگر هرکسی از جمله من به‌عنوان سرپرست دانشگاه ، یک اشتباه مرتکب شود حداقل ابتدا ۱۸ هزار پرسنل و سپس مردم استان متضرر می‌شوند، ازاین‌جهت همه لازم است  به دانشگاه علوم پزشکی و ارتقا نظام سلامت استان کمک کنند.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، دکتر حسین همتی – مدیر گروه جراحی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبیین توانمندی‌های این گروه، به طرح مطالبات و نیازمندهای این حوزه جهت ارتقای نظام آموزشی و درمانی استان پرداخت.

انتهای پیام/۳۲۵۶

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads