کد خبر: 226339 - تاریخ: یکشنبه، 16 اکتبر 2022 - 09:08

استاندار گیلان ؛

تغییر کاربری اراضی نباید موجب کاهش سطح تولید و بهره‌وری شود

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه تغییر کاربری باید همراه با کسب منفعت بیشتر برای مردم، ارزش افزوده بالاتر و نیز بالندگی تولید و اشتغال باشد، گفت: متولیان تغییر کاربری باید در چارچوب موازین قانونی و نگاه توجه به مسایل مهمی از جمله پسماند، دسترسی راحت به امکانات ضروری و نیز توسعه پایدار روستایی توجه کنند.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی روزگذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و در سالن الغدیر استانداری با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، و با اشاره به حضور خود در مراسم دیدار رهبر فرزانه انقلاب با اعضای کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار، فرمایشاتی متناسب با شرایط کنونی جهان و کشورهای اسلامی بیان کردند که به یقین چراغ راه همه افراد جامعه به ویژه مدیران است.

وی با بیان اینکه “وحدت اسلامی” از کلیدواژه‌های مورد تأکید رهبر انقلاب در این جلسه بود ، افزود: ایشان حضور تأثیرگذار در دنیای جدید را مشروط بر تلاش عملی و ایستادگی در مقابل سختی‌ها و فشارها دانستند و از نظام جمهوری اسلامی بعنوان نمونه‌ بارز این امر یاد کردند.

استاندار گیلان از تروریسم فرهنگی و اقتصادی به‌عنوان صف‌آرایی جبهه ضدّ اسلام در مقابل پیروان پیامبر اکرم یاد کرد و گفت: پنهان‌سازی حقایق و گسترش جاهلیت مدرن از جمله ترفندهای کنونی بدخواهان دنیای اسلام است که راه مقابله با این ترفند، گسترش بیداری بر محور وحدت اسلامی و پرهیز از تفرقه است.

عباسی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در جمع اعضای کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور در این جلسه به پیشرفت علمی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و افزایش همکاری‌های تجاری و بین‌المللی اشاره کردند که نشان دهنده رشد ایران در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به جذب ۹۹.۷ اعتبارات منابع ملی سال ۱۴۰۰ ، بیان کرد: باید این روند در سال ۱۴۰۱ نیز تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به اجرای طرح هادی در استان و لزوم اصلاح برخی قسمت‌ها گفت: طرح هادی به منظور توجه به روستاها، بازسازی، توسعه، ارتقاء کیفیت، آسایش، بهداشت محیط های مسکونی و سالم سازی محیط زیست جهت جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها در نظر گرفته شده ، از اینرو باید دقت بالایی برای هریک از این کارکردها بکار گرفت.

عباسی اقتصاد گیلان را  وابسته صنایع کشاورزی دانست و افزود: و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی ، کاهش سطح تولید و بهره وری را رقم بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه تغییر کاربری باید همراه با کسب منفعت بیشتر برای مردم، ارزش افزوده بالاتر و نیز بالندگی تولید و اشتغال باشد، تصریح کرد: متولیان تغییر کاربری باید در چارچوب موازین قانونی و نگاه توجه به مسایل مهمی از جمله پسماند، دسترسی راحت به امکانات ضروری و نیز توسعه پایدار روستایی به صدور مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

استاندار گیلان با اشاره به مجوزهای صادره برای واحدهای تولیدی و خدماتی گفت: دستگاه‌های متولی باید روند صدور مجوزها را تسهیل کنند و پس از صدور در خصوص اجرای تعهدات و خدمات نظارت های کافی را به انجام رسانند.

به گفته عباسی توسعه پایدار استان و خودکفایی داخلی باید مورد توجه همه مسؤولان باشد ، به همین سبب باید ضمن توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعارسال (تولید ، اشتغال ، دانش بنیان) از سرمایه گذاران مستعد حمایت کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads