کد خبر: 226336 - تاریخ: شنبه، 15 اکتبر 2022 - 22:10

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان

– سرپرست اداره کل شیلات گیلان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان خبر داد و گفت: امسال ۵۰ پره صیادی با فعالیت حدود چهار هزار صیاد در سواحل این استان از آستارا تا چابکسر فعال شده‌اند.

به گزارش خوبان خبر ،کوروش خلیلی  با بیان اینکه فعالیت این پره‌ها تا اواسط فروردین ۱۴۰۲ ادامه می یابد، افزود: پیش‌بینی‌ها می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط جوی صیادان گیلانی بالغ بر ۲ هزار تن انواع ماهیان استخوانی صید کنند.
وی عنوان کرد: گونه غالب صید در سبد صیادان پره‌های صیادی؛ ماهی سفید و کفال است که بیش از ۹۰ درصد کل صید این واحدها را تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد : در صورت تحقق صید پیش‌بینی شده ارزش ریالی صید ماهیان استخوانی در پره های صیادی بیش‌از ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
خلیلی ادامه داد : تعهد رهاسازی انواع بچه ماهی در حوزه بازسازی ذخایر در استان‌های شمالی حوزه جنوب دریای کاسپین ۳۵۰ میلیون قطعه است که سهم گیلان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶۰ میلیون قطعه ماهی استخوانی و ۲ میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری است.
وی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۳۰ میلیون قطعه ماهی استخوانی و یک میلیون بچه ماهی خاویاری در حوزه تالاب انزلی و مصب رودخانه های استان رهاسازی شده که ۸۰ درصد تعهدات بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی با تلاش مراکز بازسازی ذخایر شیلات گیلان در سال جاری انجام شده است.

 

انتهای پیام/۲۱۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads