کد خبر: 226317 - تاریخ: شنبه، 15 اکتبر 2022 - 08:38

مدیرکل بازرسی گیلان ؛

۴۸ درصد پرونده‌های بازرسی کل گیلان منجر به تشکیل پرونده شد

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به ارسال ۳۴۲ فقره پیشنهاد اصلاح امور لازم الاجرا به دستگاه‌ها گفت: ۴۸ درصد پرونده‌های این سازمان منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضائی شد.

 به گزارش خوبان، سجاد ده ده جانی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران اظهار کرد: سازمان بازرسی گیلان در سال گذشته، ۲۰۴ فقره پرونده شامل ۱۲۱ فقره اصلاح امور، ۱۸ فقره کیفری و ۶۵ معرفی افراد به مراجع تخلفاتی اداری و انتظامی را ثبت کرده است.

مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال تاکنون ۱۲۲ فقره پرونده از سوی بازرسی ارسال شده است، افزود: ۷۴ فقره پرونده اصلاح امور، ۱۰ فقره معرفی به مراجع ذیصلاح قضائی که متضمن ۲۴ نفر است و ۴۰ فقره از گزارشات سازمان به مراجع تخلفاتی اداری و انتظامی که متضمن ۶۲ نفر است ارسال کردیم.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی گیلان امسال ۳۴۲ فقره پیشنهاد اصلاح امور لازم الاجرا را به دستگاه‌ها ارسال کرده است.

ده ده جانی با بیان اینکه تعداد افرادی که به مراجع قضائی معرفی و تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند ۲۱ نفر بوده است، گفت: اختلاس، تضییع اموال عمومی و اخذ وجه زیاد از عناوین جرم آنها بوده و در بحث تخلفاتی که تحت تعقیب انتظامی قرار گرفته نیز ۱۵ نفر نقض مقررات و ۲۱ نفر اهمال در وظایف و ۴ نفر برای سهل انگاری مدیران در ندادن گزارش به سازمان بازرسی بوده است.

بازرس کل گیلان عنوان کرد: ۴۸ درصد پرونده‌های بازرسی کل استان گیلان منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضائی شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرسی کل استان تاکید کرده اگر تخلف و سهل انگاری دیدند بدواً نامه هشداری ارسال کنند، افزود: ارائه گزارش به هنگام به مسئولان برای پیشگیری از وقوع جرم تخلف ضروری است.

مدیرکل بازرسی گیلان افزود: در شش ماهه اول امسال بیش از ۶۰ فقره گزارش هشداری به مقامات مربوطه استان ارسال کردیم که اگر ارسال نمی‌شد منجر به مچ گیری از افراد می‌شد اما هدف ما دستگیری از افراد است.

وی بیان کرد: شهرستانی در گیلان داریم که طی سال‌ها، اقدامی برای تشکیل کارگروه تعیین اراضی دولت نکرده و سند نگرفته است البته بعد از ورود بازرسی جلسات کارگروه تشکیل شده و میزان مراجعه اسناد اراضی ملی به دفاتر افزایش یافته و تاکنون سند چند ۱۰ هزار هکتار گرفته شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads