کد خبر: 226244 - تاریخ: چهارشنبه، 12 اکتبر 2022 - 08:23

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان؛

 ۵۷ درصد واحد‌های مسکن روستایی گیلان مقاوم سازی شد

بیش از ۳ هزار واحد خانه روستایی در گیلان از سال گذشته تاکنون با دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل بهسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش خوبان، ؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت : از سال گذشته تاکنون ، ۳ هزار و ۹۰۶ واحد معادل ۵۷ درصد خانه‌های روستایی با دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل بهسازی و مقاوم سازی شده است. 

حامد دائمی با بیان اینکه در شرایط قراردادی، دوره بهسازی خانه‌های روستایی ۲۴ ماه است و دو دوره ۶ ماهه هم تمدید می‌شود، افزود: پرداخت این تسهیلات که از سال ۸۴ با ۴ میلیون تومان شروع شده امسال به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: متقاضیان با در دست داشتن اسناد مالکیت و پروانه ساخت می‌توانند برای دریافت تسهیلات به ادارات بنیاد مسکن مراجعه کنند تا به بانک‌های عامل معرفی شوند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه میانیگن مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی گیلان بیشتر از میانگین کشوری است، گفت : ۵۷ درصد واحد‌های مسکن روستایی گیلان مقاوم سازی شده، این در حالیست که میانگین کشوری در بقیه استان‌ها در این خصوص ۴۹ درصد است.

حامد دائمی با اشاره به استفاده از معماری بومی گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی، افزود: تا ده سال آینده مقاوم سازی بقیه خانه‌های روستایی فرسوده در گیلان به پایان خواهد رسید.

بیشترین واحد‌های مسکن روستایی گیلان در شهرستان‌های آستارا، سیاهکل، تالش و رضوانشهر قرار دارند.

 

انتهای پیام/۱۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads