کد خبر: 226169 - تاریخ: شنبه، 8 اکتبر 2022 - 08:00

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خبرداد؛

اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم گیلان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای مناطق محروم استان گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش خوبان، یاور پیرعلایی روز گذشته در مراسم اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان گیلان در روستای قاسم آباد سفلی اظهار کرد: روز روستا فرصتی برای یاد آوری مسائل و مشکلات روستاییان و همچنین ایجاد فرصت‌های برابر در زمینه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و کاهش چالش‌های زندگی در مناطق روستایی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۹۴ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان در قالب ماده ۴۲ و ۳۹ واریز شده است، افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب مشترک دهیاران و همچنین شوراها بابت پروژه‌ای عمرانی واریز شده است.

پیرعلایی با بیان اینکه برای روستاهای مناطق محروم گیلان بر اساس برای اولین بار ۲۴ میلیارد تومان واریز شده است، گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: طرح هادی روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۴۹ درصد بوده که شامل هزار و ۱۶ روستا استان گیلان معادل می‌شود و ۴۱۵ هزار نفر از این طرح بهره مند شده‌اند.

پیر علایی با اشاره به بهره مندی ۸۴ درصد روستاییان گیلان از نعمت آب شرب سالم تصریح کرد: ۹۶۱ خانه بهداشت در روستاهای استان گیلان وجود دارد.

وی در ادامه تأمین آب شرب برای ۸۵۸ خانوار عشایری و تسطیح راه روستایی به طول ۱۲ کیلومتر را بخش دیگری از اقدامات در سطح روستاهای استان گیلان اعلام کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اشتغال زایی برای ۱۰ هزار و ۶۸۲ نفر با اجرای ۷ هزار طرح خرد توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ۳۸۰ میلیارد تومان برای این میزان اشتغال زایی استفاده شده است. مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای مناطق محروم استان گیلان اختصاص یافته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads