کد خبر: 226147 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 اکتبر 2022 - 07:37

مدیر امور مسکن گیلان عنوان کرد

ثبت نام ۱۰۸ هزار گیلانی متقاضی مسکن/ مسکن ملی خانه دوم نمی شود

مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ثبت نام گیلانیان در طرح نهضت مسکن ملی، گفت: در مجموع ۱۰۸ هزار نفر متقاضی در سامانه نهضت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خوابان ، حسین کشاورز درر خصوص ثبت نام گیلانیان در طرح نهضت مسکن ملی اظهار کرد: در مجموع میزان ثبت نامی ها خوب بود و مردم استقبال زیادی داشتند اما تعدادی هم واجد شرایط نیستند که از لیست ریزش کرده اند.

وی دلیل ثبت نام افرادی که واجد شرایط نیستند را مختلف دانست و افزود: برخی ها مایل هستند که با ثبت نام در این سامانه دارای خانه های دوم و سوم شوند که البته این اجازه داده نخواهد شد چون این طرح برای خانه دار شدن اقشار بدون مسکن است.

کشاورز خاطرنشان کرد: به افرادی که واجد شرایط نیستند به هیچ عنوان مسکن ملی تعلق نخواهد گرفت.

مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: در مجموع ۱۰۸ هزار نفر متقاضی در سامانه نهضت مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه واحدهای مسکن ملی گیلان ۹۰ هزار واحد است، تصریح کرد: این میزان واحد باید تا قبل از پایان دولت سیزدهم به متقاضیان تحویل داده شود.

کشاورز در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی واحد های مسکن ملی در گیلان گفت: درصدهای پیشرفت فیزیکی در شهرهای مختلف فرق می کند. برای متقاضیانی که آورده اولیه را تکمیل نکنند ساخت واحدشان شروع نمی شود.

وی در خصوص وضعیت اجاره خانه ها و میزان افزایش آن به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طبق ابلاغیه ای که منتشر شده است نباید بیش از ۲۰ درصد اجاره خانه ها افزایش یابد.

مدیر امور مسکن گیلان افزود: این درست است که برخی از صاحبخانه ها فقط از طریق اجاره خانه مستاجر امرار معاش می کنند و با توجه به تورم انتظار دارند که در زمان تمدید قرارداد، اجاره خانه نیز حتما افزایش یابد، اما ما تقاضا داریم که تا جایی که ممکن است هوای همدیگر را داشته باشیم.

کشاورز گفت: همانطور که در زمان کرونا خیلی از صاحبخانه ها با مستاجرین مدارا کردند، امیدواریم همچنان به دلرحمی خود ادامه دهند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads