کد خبر: 225844 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 سپتامبر 2022 - 07:24

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ؛

تدوین برنامه جامع مدیریت بحران در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تدوین برنامه جامع مدیریت بحران در این استان خبر داد و گفت: باید برای مقابله با بحران‌های احتمالی، پیشگیری به موقع انجام شود.

به گزارش خوبان، امیر مرادی بعد روز گذشته در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آستارا با اشاره به ماده ۱۳ و ۱۴ قانون مدیریت بحران گفت: برنامه‌های جامعی برای مقابله با وقوع بحران‌های احتمالی در استان گیلان تدارک دیده شده و همچنین با هماهنگی مدیران‌کل منابع طبیعی و محیط زیست استان گیلان به برنامه جامعی برای جنگل‌ها و مناطق چهارگانه رسیدیم که شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها در آن تبیین شده است.

وی افزود: دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای برنامه‌ها اهتمام داشته باشند و از فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها انتظار می‌رود آنها را از مدیران مطالبه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در لاهیجان و بندر انزلی افزود: این حوادث نشان داد که اگر برنامه‌های مورد نظر به درستی اجرا شوند، فرمانداران به عنوان مسئولان اصلی مدیریت بحران در شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به برطرف کردن مسائل اقدام کنند.

مرادی بحث اطفای حریق را از جمله برنامه‌های تدوین شده برشمرد و گفت: با توجه به وسعت جنگل‌ها و مناطق چهارگانه در این استان و اهمیت حفظ و نگهداری این میراث ملی ضروری است که بیشتر تلاش کنیم و منظم‌تر و هماهنگ‌تر عمل نمائیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه مسئول اصلی مدیریت عملیات‌ها فرمانداران هستند، تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در هنگام بروز حوادث در جنگل‌ها فرماندهی میدان برعهده منابع طبیعی و در مناطق چهارگانه برعهده حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها است و لذا باید هماهنگی لازم از قبل انجام و تیم‌ها پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به ابلاغ برنامه‌ها و احکام مربوطه گفت: فرمانداران باید نیازهای شهرستان‌ها را از بابت اطفای حریق احصا کنند و دستگاه‌های ذی‌ربط بر اساس آن حداقل امکانات مورد نیاز را تدارک ببینند و نیروهای پشتیبانی مانند بسیج، گروه‌های جهادی و نیروهای مردمی را شناسایی و آموزش‌های لازم را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران به معنی تجمیع امکانات و تجهیزات موجود است، اظهار کرد: باید برای مقابله با بحران‌های احتمالی، پیشگیری به موقع انجام شود و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بنابر ماده ۲ و ۱۶ قانون مدیریت بحران همه امکانات بخش‌های دولتی و خصوصی باید شناسایی و در قالب بانک اطلاعی جمع‌آوری شده و نشست‌های توجیهی با مالکان آنها برگزار شود تا در زمان بحران این امکانات مورد استفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/۵۵

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads