کد خبر: 225707 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 سپتامبر 2022 - 09:59

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان :

روستای فشتکه خمام در بحث تولیدات حصیری ممتاز است/ در صدد ثبت بعنوان میراث جهانی هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: ۱۲ موزه تخصصی در استان ایجاد شده و فعال است که آخرین مورد در زمان حاضر موزه حصیر بافی روستای فشتکه است.

به گزارش خوبان خبر ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: ۱۲ موزه تخصصی در استان ایجاد شده و فعال است که آخرین مورد در زمان حاضر موزه حصیر بافی روستای فشتکه است.

ولی جهانی با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای افزایش مقاصد گردشگری اظهار داشت: ایجاد موزه های تخصصی صنایع دستی علاوه بر معرفی پیشینه صنایع دستی و توجه دادن به گردشگران نسبت به اصالت صنایع دستی، موجب ارتقا کیفیت گردشگری استان می شود.

وی، فشتکه خمام را روستایی ممتاز در بحث تولیدات حصیری دانست و بیان کرد: این روستا نخستین روستا در حوزه صنایع دستی استان بود که بر اساس ارزیابی و داوری های بعمل آمده و مصوبات مربوط به ش مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: ۱۲ موزه تخصصی در استان ایجاد شده و فعال است که آخرین مورد در زمان حاضر موزه حصیر بافی روستای فشتکه است.: ۱۲ موزه تخصصی در استان ایجاد شده و فعال است که آخرین مورد در زمان حاضر موزه حصیر بافی روستای فشتکه است.ورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی در فروردین ماه سال ۹۶ به عنوان روستای ملی حصیر تایید و ثبت شد و اینک پس از ایجاد موزه تخصصی حصیر در آن در صدد ثبت آن بعنوان میراث جهانی هستیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان عنوان کرد: بیشترین محصولات حصیری گیلان در شهرستان های انزلی، رشت، لاهیجان و لنگرود تولید می شود و ۷۰۰ حصیرباف در روستای ملی حصیر«فشتکه» مشغول به فعالیت هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads