کد خبر: 225502 - تاریخ: دوشنبه، 5 سپتامبر 2022 - 08:43

باران شدید در راه گیلان/ مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارانی شدن آسمان استان از عصر و شب دوشنبه تا پنجشنبه گفت: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و وزش باد در استان، مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند.

به گزارش خوبان، امیر مرادی  اظهار داشت: هواشناسی استان بارش ۵۰ تا یکصد میلیمتری را طی ۳۶ ساعت در استان پیش بینی کرده که بارندگی شدید ممکن است در هر نقطه ای از استان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی آماده باش برای فراهم کردن تمهیدات لازم و هماهنگی بین آن‌ها ابلاغ شده است، افزود: فرمانداران و دستگاه‌ها باید پای کار باشند زیرا به‌دلیل خشک بودن زمین، در صورت بارندگی شدید احتمال ایجاد روان‌ آب در استان بسیار است و اگر امور مدیریت نشود و پیش بینی های لازم صورت نگیرد ممکن این روان‌آب ها تبدیل به سیلاب شود.

مرادی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن تمهیدات لازم برای پل ها و آب نماها اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای این موضوع صورت گیرد تا مردم برای تردد در خطر قرار نگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین از مردم خواست تا از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند؛ ضمن اینکه از ترددهای غیر ضروری بویژه در ارتفاعات و دامنه ها اجتناب شود.

وی گفت: باید در بخش های مختلف از دوشنبه شب تا پنجشنبه تمهیدات و مراقبت های لازم برای جلوگیری از خسارت های مالی و جانی احتمالی اندیشیده شود.

براساس پیش بینی هواشناسی دمای گیلان از عصر دوشنبه تا پنجشنبه به طور متوسط بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. دمای استان درگرمترین ساعات امروز یکشنبه به ۳۹ درجه سانتیگراد رسید.

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که از عصر دوشنبه آسمان استان به تدریج بارانی می‌شود و وزش باد، رعد و برق در پاره ای از نقاط شدید، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی و کاهش محسوس دما تا اواخر هفته مورد انتظار است.

 آبگرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب به صورت موقتی و منطقه‌ای، لغزش و رانش از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی در استان است.

خسارت به سازه‌ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید، احتمال تخریب پل‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه از دیگر احتمالات مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی عنوان کرد.

 پرهیز از تردد در راههای استان، اجتناب از اسقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها در ترددهای جاده‌ای به ویژه جاده کوهستانی، پاکسازی دهانه پل ها و آبروها، اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعد و برق از توصیه‌های هواشناسی گیلان به شهروندان و گردشگران از دوشنبه تا اواخر هفته در استان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads