کد خبر: 225497 - تاریخ: دوشنبه، 5 سپتامبر 2022 - 08:32

رئیسی در جلسه هیات دولت:

تالاب انزلی در حد امکان احیا گردد تا نقشه سوداگران برای سواستفاده از این مجموعه ذی‌قیمت خنثی شود

 سید ابراهیم رئیسی با ابراز تأسف از آتش‌سوزی تالاب انزلی توسط افراد سودجو، اظهار داشت: وظیفه سازمان محیط زیست و مسئولان محلی پیش‌بینی، پیشگیری از وقوع حوادث مشابه و برخورد متناسب با افرادی است که با تخریب محیط زیست به دنبال تأمین منافع خود هستند.

 به گزارش خوبان، سید ابراهیم رئیسی با ابراز تأسف از آتش‌سوزی تالاب انزلی توسط افراد سودجو، اظهار داشت: وظیفه سازمان محیط زیست و مسئولان محلی پیش‌بینی، پیشگیری از وقوع حوادث مشابه و برخورد متناسب با افرادی است که با تخریب محیط زیست به دنبال تأمین منافع خود هستند.
رئیس جمهور تالاب انزلی را نمونه منحصر به فرد در محیط زیست برشمرد و تأکید کرد: مسئولان حفاظت محیط زیست و مسئولان انتظامی و امنیتی نباید اجازه دهند عده‌ای سوداگر و منفعت‌پرست مجموعه‌های ذی‌قیمت برای کشور و ملت و اکوسیستم یک منطقه را تغییر دهند.
دکتر رئیسی بر همین اساس به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست مأموریت داد ضمن برنامه‌ریزی برای حفاظت جدی از منابع طبیعی کشور و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، برای خنثی‌کردن نقشه سوداگران، تلاش کنند بخش آسیب‌دیده تالاب انزلی در حد امکان احیا شده و به حالت قبل بازگردد.
آیت‌الله رئیسی همچنین از لزوم تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی بر زمین‌مانده و در دست انجام سخن گفت و با اشاره به برخی مباحث زیست‌محیطی مطرح شده در این زمینه تاکید کرد: در جمهوری اسلامی توسعه به درستی فرع بر حفاظت از محیط زیست قرار داده شده، اما نظرات ارائه شده در این زمینه باید متقن و دقیق باشد تا هیچ پروژه‌ای بدون دلایل قابل قبول و دفاع متوقف نماند.

انتهای پیام/۱۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads