کد خبر: 225484 - تاریخ: یکشنبه، 4 سپتامبر 2022 - 08:20

۱۹ میلیون گردشگر طی دو ماه تابستان در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: تنها طی دو ماه تیر و مرداد ماه امسال ۱۹ میلیون نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته نزدیک به ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خوبان، ولی جهانی افزود: میزان اقامت این مسافران در طی دو ماه اخیر حدود ۱۲ میلیون نفر شب اقامت بوده که نزدیک به ۲۹ درصد رشد داشته است.
جهانی عنوان کرد: در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۳۲ میلیون مسافر به گیلان وارد شدند که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشدی بیش از ۱۰۰ درصد را نشان می دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین اعلام کرد: اقامت گردشگران در مدت یاد شده ۲۸میلیون نفر شب بوده که نسبت به دوره مشابه رشد ۱۳۹ درصدی داشته است.
جهانی  با اشاره به اهمیت توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های گردشگری در سطح گیلان افزود: طی ماه‌های گذشته به همت این اداره‌کل و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، شاهد رشد چشمگیر ظرفیت اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافر در تمامی شهرستان‌های استان بودیم که با افتتاح  پروژه های هفته دولت زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی در حوزه صنعت گردشگری را فراهم کرد.
وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال این اداره ‌کل از ابتدای سال تاکنون محقق شده است و سرمایه گذاری و بومگردی بالاترین سهم را در این موفقیت داشته اند.
جهانی گفت: ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی در گیلان فعال است که بیشتر آنها در شهرستان های رشت، رودبار، تالش و شفت فعال است؛ با راه اندازی این اقامتگاهها یک هزار و ۲۵۳ اتاق و سه هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده است.

انتهای پیام/۳۳

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads