کد خبر: 225434 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 سپتامبر 2022 - 10:30

۳۰ درصد پیش بینی اشتغال پایدار روستایی گیلان محقق شد

سرپرست دیوان محاسبات گیلان تعداد اشتغال پیش بینی شده از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری رااز هفدهم آبان ماه ۹۸ تا پایان اسفند۱۴۰۰، ۳۲ هزار و ۸۱۵ نفر عنوان کرد و گفت: با بررسی های انجام شده ۹هزار و ۵۰۷ نفر معادل ۲۹ درصد از اشتغال پیش بینی شده تحقق یافت.

به گزارش خوبان، نوید نبی‌زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان با اشاره به اختصاص تسهیلات اشتغالزای استان در این فاصله زمانی افزود: ۶ هزار و ۵۹۴ طرح در این مدت مصوب شد که در این میان ۴۹۲ میلیارد تومان اختصاص یافت به عبارتی برای همه این طرحها تسهیلات پرداخت نشد.

وی علت تفاوت آمار اشتغال ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرایی با دیوان محاسبات را تفاوت در تعریف اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: اشتغالی پایدار است که به صدور بیمه منجر می شود.

وی ادامه داد: ممکن است اشتغالزایی شده باشد اما چون منجر به بیمه فرد شاغل نشده است، بنابراین در آمار ما قرار نمی گیرند.

قیمت کارشناسی در اجرای طرح ملی مسکن ۸.۵ میلیون تومان است

سرپرست دیوان محاسبات گیلان همچنین به بررسی های انجام شده در اجرای طرح ملی مسکن در استان اشاره و بیان کرد:در سال ۱۴۰۰ بررسی قیمت هر متر مربع در دستور کار دیوان محاسبات استان قرار گرفت که نتایج حاکی از آن است که پیشرفت فیزیکی در سه شهر تالش، کیاشهر و لنگرود صفر درصد بوده و در سایر شهرستان های استان این پروژه بین ۱۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: در برآورد کارشناسان قیمت منطقی برای هر متر مربع مسکن ملی ۸.۵ میلیون تومان است حال آنکه وزارت مسکن پایه ساخت را ۴.۵ میلیون تومان برای طرح ملی مسکن در نظر گرفته است و با توجه به تورم در سال ۱۴۰۱ یکی از چالش‌های موجود این تفاوت پیش بینی شده و وضعیت موجود است.

نبی زاده مهمترین چالش در حوزه  اجرای طرح ملی مسکن برای ۹۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در استان را تامین زمین عنوان و ذکر کرد: دستگاه‌های اجرایی باید زمین‌های مازادشان را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند اما متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: اگر راه و شهرسازی اعلام کند که دستگاهی از واگذاری امتناع می‌کند می‌توانیم به‌دلیل ترک فعل پرونده آن را به دادسرای دیوان محاسبات ارسال کنیم.

 ۱۵ درصد دستگاههای اجرایی گیلان در گزارش تفریغ بودجه عملکرد داشتند 

وی در ادامه با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای ۲۷۶ تبصره در گیلان عملکرد می داشتند، گفت: با بررسی های انجام شده طی سال ۱۴۰۰، ۵۳ درصد دارای عملکرد بودند و ۳۷ درصد فاقد عملکرد بودند.

نبی زاده عنوان کرد : در گزارش تفریغ بودجه طی چهار ماه ۱۴۰۱، ۳۹ حکم مورد بازرسی انجام شد که ۱۵ درصد عملکرد داشتند و مابقی فاقد عملکرد بودند.

سرپرست دیوان محاسبات گیلان همچنین مجموع اعتبارات استانی، ملی، سرمایه‌ای، اختصاصی، هزینه‌ای، تملک دارایی و اعتبارات مصوب گیلان در سال ۱۴۰۰ را ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: از این میزان  ۱۱ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومان معادل ۸۹.۶ درصد به دستگاه ها و ادارات اختصاص یافت و ۱۱ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان آن از خزانه دریافت شد.

وی مجموع هزینه کرد دستگاهای اجرایی از اعتبارات پروژه‌ای، تملک، هزینه‌ای و اعتبارات اختصاصی استان را  ۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: مابقی آن معادل حدود هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان به سال مالی بعد منتقل شد.

ای مسئول به موضوعات رسیدگی به تخلفات بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴۸ تخلف از ۱۳ دستگاه اجرایی توسط دیوان محاسبات استان شناسایی شد که بر همین اساس ۳۲ مورد اقدام پیشگیرانه و ۷۲ مورد اصلاحیه قوانین انجام شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads