کد خبر: 224982 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 آگوست 2022 - 18:48

تخصیص ۷ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به هلال احمر گیلان

۷ میلیارد تومان از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به هلال احمر گیلان، تخصیص یافت.

به گزارش خوبان خبر ،  سیاوش غلامی روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر بزرگترین تشکل مردم نهاد در جهان بوده و یک سازمان عیر دولتی است، گفت: از مهمترین وظایف این سازمان امداد، نجات، اسکان اضطراری و آموزش‌های همگانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه برای افزایش توان کاربردی کادر و افراد عضو جمعیت هلال احمر در چند سال گذشته مرکز علمی و کاربردی راه اندازی شده است، گفت: در حال حاضر در گیلان به همت همکاران ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

غلامی در مورد عضویت در سازمان هلال احمر نیز اظهار کرد: در حوزه داوطلبان برنامه پنج‌ساله را تعریف کردیم که از ۲ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر افزایش داشتیم و در حوزه جوانان کمتر از ۳۵ سال نیز، جمعیت ۶ هزار نفری را به ۲۰ هزار نفر افزایش دادیم.

وی در مورد آموزش‌های صورت گرفته در حوزه دانش آموزی گفت: آموزش‌های لازم در مقاطع دانش آموزی در سال ۹۴ به بالغ بر ۶ هزار و ۵۷۸ نفر انجام شد که در برنامه پنج‌ساله این تعداد تا الان ۲۰ هزار نفر رسیدیم و ۳۶ هزار نفر در این مدت عضو گیری کردیم.

غلامی در مورد آمار آموزش‌های کلی در سال گذشته اظهار کرد: ۵۳۹ دوره انجام شد که به ۱۱ هزار نفر آموزش داده شد و در حوزه آموزش‌های تخصصی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیده شدند و گواهی نامه معتبر دریافت کردند.

وی در مورد خانه هلال نیز گفت: گیلان در حال حاضر ۴۵۰ خانه هلال فعال است که در سطح کشور از نظر کیفی و کمی رتبه برتر را داریم.

غلامی آموزش‌های لازم در زمان‌ بحران از وظایف خانه هلال دانست و با اشاره به راه اندازی دو مرکز جامع توانبخشی در رشت و رودسر گفت: برای تجهیز بیشتر نیاز به همکاری علوم پزشکی داریم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان افزود: لازم است این مراکز پوشش‌های لازم را از لحاظ درمانی و دارویی برای جانبازان و معلولین ارایه دهند.

غلامی با اشاره به گردشگرپذیر بوده استان گفت: همین مسئله مشمول حوادث هم می‌شود. هر چقدر امکانات ما بیشتر باشد خدمات ما بیشتر خواهد بود. آزادسازی سواحل سبب شد که مردم در هر نقطه‌ای وارد آب دریا شوند و متاسفانه جان خود را به خطر بیندازند.

وی افزود: مشکل دیگر که سبب افزابش غرق شدگی است نبود منجی غریق حرفه‌ای است و ما بسیار نیازمند منجی غریق ماهر هستیم.

غلامی با بیان اینکه برای اولین بار در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای جمعیت هلال احمر مصوب شد، اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷ میلیارد تومان قبل سال پرداخت شد و این میزان اعتبار برای تکمیل و تجهیز سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال گیلان، تکمیل پایگاه‌ها و انبارهای امدادی هلال احمر و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات استان در حوزه هلال احمر مصوب شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads