کد خبر: 224821 - تاریخ: یکشنبه، 14 آگوست 2022 - 12:28

الحاق روستاهای بخش مرکزی خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء به منطقه آزاد انزلی رد شد

مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری – صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع بررسی شد.

به گزارش خوبان خبر به نقل از رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیئت عالی نظارت مجمع عصر روز شنبه ۲۲مرداد ۱۴۰۱ به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر و با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی کرد.

این مصوبه مجلس پیش‌تر توسط هیئت عالی نظارت مجمع، مغایر بندهای ۱۱ و ۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شناخته شده بود که با اصلاحاتی در عنوان و متن برای تامین نظر شورای نگهبان مجددا در مجلس تصویب شد که هیئت عالی نظارت مجمع تغییرات و تبصره‌های مصوبه جدید را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این جلسه، اعضای هیئت عالی نظارت با استماع نظر کارشناسان و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاونان وی و بحث و بررسی همه ابعاد و جوانب مساله چنین جمع بندی کردند که: با وجود اصلاحیه اخیر مجلس، ایرادات هیئت عالی نظارت به قوت خود باقی است و مصوبه جدید با موارد دیگری از سیاست‌های کلی از جمله (بند۱۰ و ۲۵)سیاست‌های کلی نظام اداری  و (بند۹) سیاست‌های کلی قانون‌گذاری و (بند۱۹) سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایر است.

در این جلسه دکتر سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد به همراه جمعی از معاونان خود، گزارشی از وضعیت مناطق آزاد و عملکرد و موانع و فرصت‌های این مناطق ارائه کرد و اعضای مجمع بر رعایت سیاست‌های کلی و قانون‌گذاری شفاف بر پایه اهداف اصلی تاسیس و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads