کد خبر: 22481 - تاریخ: دوشنبه، 8 آوریل 2013 - 18:43

افتتاح 4 پروژه بزرگ در گیلان

خوبان خبر: استاندار گیلان از افتتاح چهار پروژه بزرگ با حضور معاون اول رئیس جمهوری روز سه‌شنبه هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، کیهان هاشم‌نیا امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهوری برای افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر، بندر آستارا، بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) و دانشکده داروسازی فردا به گیلان سفر می‌کند.

وی اشتغالزایی طرح‌های مذکور را 838 نفر به طور مستقیم عنوان کرد و افزود: بالغ بر 503 میلیارد تومان برای چهار طرح افتتاحی توسط معاون اول رئیس جمهوری هزینه شده است.

هاشم‌نیا در ادامه از تشکیل کارگروه کشاورزی دولت برای بررسی مسائل و مشکلات چای به ریاست معاون اول رئیس جمهوری در رشت خبر داد و تصریح کرد: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان رحیمی را در سفر به گیلان همراهی می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به بهره‌برداری همزمان از 10 هزار واحد مسکن مهر در استان با 400 میلیارد تومان هزینه اشاره کرد و یادآور شد: تعداد هفت هزار از واحدهای مذکور در شهرهای بالای 25 هزار نفر در آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندر انزلی، تالش، رشت، رودسر، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان و 2 هزار و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 500 واحد مربوط به نوسازی بافت فرسوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیش از دولت نهم تنها 4 هزار و 500 واحد مسکونی توسط دولت‌های گذشته در استان ساخته شده بود، بیان کرد: ساخت مسکن مهر و توجه به تأمین خانه برای اقشار کم‌درآمد یکی از خدمات بی‌نظیر دولت‌های نهم و دهم است.

به گفته وی با بهره‌برداری کامل از واحدهای مسکن مهر گیلان، تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهای استان بیشتر می‌شود.

هاشم‌نیا به بهره‌برداری از فاز نخست بندر آستارا اشاره کرد و گفت: 400 میلیارد ریال برای ساخت بندر مذکور با ظرفیت اسمی 3.5 میلیون تن کالا در مجموع هزینه می‌شود.

استاندار گیلان اذعان کرد: بندر آستارا در فاز نخست بهره‌برداری ظرفیت تخلیه و بارگیری 600 هزار تن کالا را دارد.

وی بندر آستارا را نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور خواند و اظهار کرد: بندر مذکور به دلیل نزدیکی به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و اروپا در ترانزیت مواد نفتی، غلات و کالای عمومی تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه بندر آستارا به عنوان نخستین بندر متصل به مرز زمینی نزدیک‌ترین فاصله را با استان‌های غربی کشور دارد، خاطرنشان کرد: احداث بندر مذکور در کنار منطقه ویژه اقتصادی بر اهمیت آن افزوده است.

هاشم‌نیا افتتاح بیمارستان خصوصی بین‌المللی قائم (عج) را از جمله پروژه‌های افتتاحی معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد و افزود: بیمارستان مذکور یکی از مدرن‌ترین بیمارستان‌های شمال کشور است و ساخت آن از سال 1388 در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و زیربنای 20 هزار متر مربع در پنج طبقه آغاز شده است.

استاندار گیلان اشتغالزایی بیمارستان قائم (عج) را 700 نفر عنوان کرد و گفت: بالغ بر 500 میلیارد ریال برای بیمارستان مذکور هزینه شده است و مرکز گردشگری سلامت به منظور مراجعه‌کنندگان از کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.

وی دانشکده داروسازی را از دیگر پروژه‌های افتتاحی رحیمی در گیلان برشمرد و تصریح کرد: 130 میلیارد ریال برای ساخت دانشکده مذکور هزینه شده است ضمن اینکه 13 آزمایشگاه تحقیقاتی برای آن پیش‌بینی شده است.

به گفته هاشم‌نیا ساخت دانشکده داروسازی گیلان در سال 85 در زمینی به مساحت 8 هزار و 100 متر مربع در پنج طبقه آغاز شده است.

این مسئول همچنین به تشکیل کارگروه کشاورزی دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل کارگروه مذکور یکی از مهمترین برنامه‌های سفر رحیمی به گیلان است و درباره مهمترین مسائل و معضلات صنعت چای بحث، گفت‌وگو و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اذعان کرد: بی‌تردید بهره‌برداری از طرح‌های مذکور و تشکیل کارگروه چای گامی دیگر از طرف دولت برای پیشرفت و آبادانی گیلان است.

استاندار گیلان در پایان تصریح کرد: چند طرح بزرگ دیگر نیز به‌زودی با حضور مقام‌های کشوری در استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads