کد خبر: 224715 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 آگوست 2022 - 16:55

استاندار گیلان ؛

اجرای دو پروژه مهم راه‌آهن رشت – آستارا و فاضلاب رشت از طریق تهاتر نفتی

استاندار گیلان تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام را اولویت برنامه های استان دانست و گفت: دو پروژه مهم راه‌آهن رشت – آستارا و فاضلاب رشت از طریق تهاتر نفتی اجرا می شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسدالله عباسی در حاشیه نشست با رئیس و اعضای مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران، حوزه تجارت و رشد اقتصادی را مهمترین اولویت دانست و اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور روسیه درخصوص راه‌آهن رشت – آستارا، بلافاصله نشستی با معاون اول‌ و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری برگزار شد که اجرای این خط آهن از طریق تهاتر مصوب شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال‌جاری توانستیم در بخش تهاتر نفت، دو پروژه مهم راه‌آهن رشت – آستارا و فاضلاب رشت را ملحق کنیم، خاطرنشان کرد: استمرار این اعتبارات و عدم محدودیت منابع از مزایای بخش تهاتر نفت است تا منجر به معطلی پیمانکاران نشود.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه‌ فاضلاب حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده که احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را شامل می‌شود، افزود: بخش‌های عمده منشاهای آلودگی این دو رودخانه قطع شده اما مهمترین بخش مربوط به فاضلاب رشت است که امیدواریم از طریق تفاهم‌نامه منعقد شده در بازه زمانی کوتاه به نتیجه برسد.

عباسی افزود: اقدامات مرتبط با راه‌آهن رشت – آستارا آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در زمان بسیار کوتاهی این قطعه از خط آهن را به اتمام برسانیم و راه تجارت ایران با اوراسیا، قفقاز و آسیای میانه به راحتی شکل بگیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تسریع در تکمیل راه‌آهن رشت – کاسپین و آزادراه قزوین – رشت نیز در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد، گفت: باتوجه به اعتباراتی که در سه بخش ملی، استانی و سفر رئیس‌جمهوری در اختیار داریم، موضوعات اولویت‌بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه‌ها در بخش خط آهن، آزادراه و راه سراوان – فومن – آستارا، پل‌ها و سدهای نیمه‌تمام، برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: در بخش کشاورزی امسال خوشبختانه علیرغم کم‌آبی و نگرانی‌های موجود به خوبی مدیریت شد و از طریق قرارگاه جهادی فصل زراعی را به اتمام برسانیم.

استاندار گیلان بر لزوم بهره‌گیری از تجربه سال زراعی جاری با مستندسازی برای سال‌های آتی تاکید و تصریح کرد: پس از برداشت محصول باید طرح‌های احیای آب‌بندان‌ها، سردهنه‌ها، استخرها و شبکه‌های آبرسانی تهیه شود تا در سال‌های آینده دچار تنش آبی نباشیم.

عباسی با اشاره به اینکه تولید محصول برنج تا زمان حاضر رضایت‌بخش بوده است، ادامه داد: در بحث شالیکوبی‌ها، مدیریت قیمت و تنظیم بازار برنج نظارت‌ها تقویت شده تا هم کشاورزان در شرایط آرام محصول خود را عرضه و مصرف‌کنندگان نیز با قطع دست واسطه‌گران و سودجویان بتوانند برنج با کیفیت را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت، مسکن، پسماند، اشتغال، اقتصاد دریامحور و توسعه در بخش گردشگری نیز با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز تبادل نظر شد، اضافه کرد: مقرر شد تا در این خصوص با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیران راه و شهرسازی، نیرو و برخی دستگاه‌های دیگر جلساتی در سطح ملی برگزار شود.

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد که با استمرار جلسات مشترک میان نمایندگان و مجموعه استانداری، شاهد سرعت بخشیدن به امور مختلف و رفع مشکلات باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز، با بیان اینکه در فصل ابلاغ بودجه باتوجه به ضرورت برخورداری استان عزیزمان از منابع اعتباری، نشست‌های مختلفی برگزار می‌شود، گفت: در نشست امروز وضعیت بودجه و سهم استان گیلان از اعتبارات عمرانی و جاری بررسی شد.

سید کاظم دلخوش به بررسی وضعیت برنج، آبرسانی به مزارع، لایروبی آب‌بندان‌ها و پمپاژها و آفت‌ها برای سال‌های آتی، پروژه‌های عمرانی همچون راه‌آهن و راه در این نشست اشاره و خاطرنشان کرد: در تمامی زمینه‌ها بودجه‌هایی که باید برای استان در بخش‌های فرهنگی، علمی، ورزشی و عمرانی درنظر گرفته شود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد برخی امور از طریق دستگاه‌های استانی و مسائلی نیز از طریق مدیران سطح ملی همچون رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیران و رئیسان سازمان‌ها و متولیان پروژه‌های سفر پیگیری شود تا سهم استان مطالبه شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه استاندار گیلان با نگاهی مثبت مسائل را دنبال می‌کنند، یادآور شد: با همراهی نمایندگان و استاندار، موضوعات کلان استان را در هر سطحی مجدانه پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads