کد خبر: 224695 - تاریخ: چهارشنبه، 10 آگوست 2022 - 11:32

در سایه بی توجهی مسئولان؛

وقوع ۸۰ مورد سگ‌گزیدگی طی ۳ ماهه اول سال در خمام

یک مرد حدوداً ۶۵ ساله روز گذشته در هنگام پیاده‌روی در مرکز شهر خمام مورد حمله چندین سگ فاقد صاحب قرار گرفته و از ناحیه پا دچار آسیب شد.

به گزارش خویان خبر ؛ یک مرد حدوداً ۶۵ ساله روز گذشته در هنگام پیاده‌روی در مرکز شهر خمام مورد حمله چندین سگ فاقد صاحب قرار گرفته و از ناحیه پا دچار آسیب شد.
این‌ حداقل دومین‌مورد حمله طی یک بازه زمانی ۷۲ ساعته و سومین مورد مشابه در کمتر از ۲۰ روز اخیر می‌باشد، که در محدوده شهری رقم خورد .

اگرچه آخرین آمار رسمی در شهرستان خمام به سال گذشته و یک بازه زمانی ۹ ماهه مربوط میشد که از وقوع ۱۶۳ مورد حیوان‌گزیدگی حکایت داشت، اما امروز مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام با اشاره به آمار ۳ ماهه اول سال جاری، گفته: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۸۰ مورد گازگرفتگی توسط سگ در این‌شهرستان به وقوع پیوسته است.
دکتر احمد لسانی که پیش‌تر نیز این‌مساله را در جلسه ساماندهی سگ‌های آزادزی به‌عنوان یک زنگ خطر تلقی نموده بود، افزود : مطابق با آخرین آمار جدید ۲۷ مورد سگ‌گزیدگی در محدوده شهری و ۵۳ مورد در محدوده روستایی رخ داده، که از این‌تعداد ۵۶ نفر مرد و ۲۴ نفر زن بوده‌اند.

 از مسوولان امر انتظار می‌رود مطابق با ضوابط و دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌ها (که بر روش زنده‌گیری، واکسیانسیون و عقیم‌سازی تاکید دارد) برای افزایش شمار سگ‌های فاقد صاحب در سطح شهر و روستاها و انتقال آنها به مکانی مناسب چاره‌اندیشی کنند.
شایان ذکر است، صرفاً برگزاری جلسات مختلف راه‌حل برون‌رفت از مشکل نبوده و تداوم بی‌توجهی ممکن‌است به حوادثی ناگوار یا حتی جبران‌ناپذیر منجر گردد.

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۹۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads