کد خبر: 224692 - تاریخ: چهارشنبه، 10 آگوست 2022 - 10:06

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان؛

۷۲ درصد واحدهای صنعتی گیلان فعال هستند/ راه اندازی نیروگاه خورشیدی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۶۴ واحد صنعتی گیلان را به چرخه بازگرداندیم، گفت: در دولت سیزدهم ۱۰ واحد صنعتی را دانش بنیان کردیم و لذا برنامه داریم تا پایان سال ۱۵ واحد صنعتی دیگر را به دانش بنیان ها اضافه کنیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ مهدی محبوبی، استان گیلان را دارای ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی با بالغ بر ۷۱۲ واحد صنعتی فعال دانست و اظهار کرد: بیش از ۹۲ درصد این واحدها صنایع کوچک و متوسط هستند که بیش از ۴۵ درصد اشتغال صنعت کشور را در خود جای می دهند.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر در شهرک های و نواحی صنعتی گیلان، افزود: حدود ۱۶ درصد کارخانجات فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان صادرات محور هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، از حمایت های مالی و تکنولوژی این شرکت از واحدهای صنعتی جهت توانمندسازی در صادرات خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم و جغرافیای گیلان، واحدهای صنعتی در حوزه های صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی فعال هستند که صنایع غذایی و دارویی بیشترین سهم را در صادرات دارند.

محبوبی، با اشاره به حضور واحدهای صنعتی گیلان در نمایشگاه های تخصصی اوراسیا و حاشیه خلیج فارس، تصریح کرد: موفق شدیم بیشتر واحدهای صنعتی استان را در این نمایشگاه ها شرکت دهیم تا بتوانند محصولات خودشان را معرفی و قراردادهای صادراتی منعقد کنند.

وی یکی از مشکلات عمده صنایع کوچک و واحدهای صنعتی را تامین منابع مالی دانست و گفت: رویکرد شرکت شهرک های صنعتی حمایت از این واحدهاست و لذا از ظرفیت فرابورس و صندوق ضمانت صنایع کوچک استفاده می کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد تومان به واحدهای صنعتی از طریق اعتبارسنجی بدون نیاز به وثیقه، ادامه داد: ۷۲ درصد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری گیلان فعال هستند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران در حال ساخت و ساز بیش از ۷۴ درصد از شهرک ها و نواحی صنعتی استان هستند، تاکید کرد: در دولت سیزدهم موفق به فسخ قرارداد بیش از هشت هکتار از اراضی واگذار شده در شهرک های صنعتی استان شدیم؛ همچنین برای بیش از ۵۶ واحد صنعتی معادل ۱۴ هکتار مراحل فسخ قرارداد واگذاری را نهایی کردیم که به سرمایه گذار جدید معرفی می شود.

محبوبی یکی از جاذبه های گیلان برای سرمایه گذاران صنعتی را وفور آب و تصفیه فاضلاب دانست و متذکر شد: در کلیه شهرک ها و نواحی صنعتی استان زیرساخت های توسعه از جمله آب و برق و گاز و… وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۶۴ واحد صنعتی گیلان را به چرخه بازگرداندیم، گفت: در دولت سیزدهم ۱۰ واحد صنعتی را دانش بنیان کردیم و لذا برنامه داریم تا پایان سال ۱۵ واحد صنعتی دیگر را به دانش بنیان ها اضافه کنیم؛ همچنین به دنبال استقرار واحدهای دانش بنیان نوپای یک و دو هستیم.

وی از تنظیم برنامه مدون جهت تامین برق پایدار واحدهای صنعتی خبر داد و اظهار کرد: برای تامین برق قرارداد استقرار واحدهای سی.اچ.پی(CHP) را در داخل شهرک های صنعتی منعقد کردیم؛ همچنین ۲۵ هکتار از اراضی شهرک صنعتی لوشان را در اختیار نیروگاه خورشیدی وزارت نیرو قرار دادیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads