کد خبر: 22460 - تاریخ: دوشنبه، 8 آوریل 2013 - 10:18

آمادگی کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای

خوبان خبر: وزیر اتحاد دولت کره جنوبی اعلام کرد شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای خود است.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم، ریو کیل جائه، وزیر اتحاد کره جنوبی، امروز (دوشنبه) در دیدار با نمایندگان مجلس قانونگذاری این کشور اعلام کرد سئول متوجه نشانه‌هایی شده است که حکایت از آماده شدن کره شمالی برای انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای دارند.
این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که یکی از نمایندگان مجلس کره جنوبی با اشاره به منابع نامشخص اعلام کرد اخیرا تردد وسائل نقلیه و افراد در نزدیک مجموعه پونگیه‌ری در استان هامیونگ کره شمالی شاهد افزایش بوده است. این مجموعه برای انجام سه آزمایش قبلی کره شمالی که آخرین‌شان در 12 فوریه رخ داد، مورد استفاده قرار گرفته بود.
مشاور ارشد امنیت ملی پارک گوئن های، رئیس‌جمهور کره جنوبی، نیز اعلام کرده که همسایه شمالی این کشور احتمالا در حال آمادگی برای انجام آزمایش هسته‌ای طی هفته جاری است. وی گفت هنوز مشخص نیست که این آزمایش قبل یا بعد از روز چهارشنبه، 10 آوریل، برگزار خواهد شد یا نه. کره شمالی به کشورهای خارجی توصیه کرده که تا این تاریخ دیپلمات‌های خود را از این کشور خارج سازند.
این در حالی است که آمریکا به منظور پرهیز از تحریک کره شمالی اخیرا آزمایش موشکی خود را به تعویق انداخت.

 

انتهای پیام/345


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads