کد خبر: 224593 - تاریخ: شنبه، 6 آگوست 2022 - 08:31

هواشناسی گیلان نسبت به گبار و رعد و برق هشدار داد

هواشناسی گیلان با انتشار اطلاعیه ای نسبت به وقوع بارندگی در استان هشدار زرد صادر و توصیه کرد که هیات ها و دسته جات عزاداری نکات ایمنی را در هنگام رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رعایت کنند.

 

به گزارش خوبان، براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان طی مدت یاد شده ؛بارندگی گاهی رگباری موقتی شدید، وزش باد و رعد و برق پاره‌ای نقاط شدید، کاهش دما به طور متوسط ۲ تا پنج درجه سانتیگراد، احتمال تگرگ و مه آلودگی در استان مورد انتظار است.

همچنین از بعدظهر شنبه تا اواسط هفته با ورود سامانه بارشی به استان، شاهد روند افزایش ابر، کاهش نسبی دما ، در بعضی ساعات بارش رگباری باران و رعد و برق تا سه شنبه پیش بینی می شود.

آبگرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و طغیان آن‌ها، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه‌ای به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، لغزش و رانش، تخریب پل ها، برخورد صاعقه ، خسارت به سازه ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید از احتمالات طی مدت فعالیت این سامانه جوی است.

هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرد هیئت ها و دسته‌جات عزاداری هنگام وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد  نکات ایمنی را رعایت کنند ؛ ضمن اینکه پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها،احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و در سفر به مناطق حادثه خیز، پاکسازی دهانه پل ها و ابروها ،عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه ها،  اجتناب در فعالیت های کوهنوردی  و قرار گرفتن در فضای باز در زمان رعد و برق از جمله توصیه های هواشناسی گیلان به مردم است.

پیش بینی می شود بیشترین دمای گیلان امروز جمعه در برخی نقاط استان به ۳۵ درجه سانتیگراد برسد اما با کاهش ۲ تا پنج درجه ای دما روز سه شنبه حداکثر از ۳۰ درجه فراتر نرود. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads