کد خبر: 224486 - تاریخ: چهارشنبه، 3 آگوست 2022 - 08:58

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان مطرح کرد؛

رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین طی ۴ ماهه اول امسال در گیلان

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با اشاره به رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین طی ۴ ماهه اول امسال گفت: گیلان حدود ۶ درصد بیشتر از نُرم کشوری رشد مصرف دارد.

به گزارش خوبان، کوروش بالادست شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه ۱۳۰ جایگاه عرضه فرآورده نفتی در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: ۳ جایگاه عرضه سوخت امسال به بهره برداری رسید و ۱۱ جایگاه نیز در حال احداث است و و ۱۰ جایگاه دیگر نیز در فرآیند استعلام برای کارهای اجرایی قرار دارند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با بیان اینکه ۱۰۰ جایگاه سی ان جی در گیلان داریم که ۹۹ جایگاه فعال است، افزود: یک جایگاه سی ان جی به دلیل مشکلات حقوقی فعال نیست.

وی تصریح کرد: گیلان از لحاظ استاندارد سازی جایگاه سی ان جی رتبه یک کشوری دارد و ۹۰ درصد جایگاه‌ها استاندارد سازی شده و بقیه نیز در حال انجام است.

بالادست با اشاره به عدم توازن در احداث جایگاه عرضه سوخت طی سه دهه اخیر در کشور گفت: در دهه اخیر سعی شد در نقاط شریانی احداث جایگاه داشته باشیم و ۲۱ جایگاه در اتوبون‌ها ساخته شده و در تلاش هستیم که در حد فاصل مورد نیاز نیز جایگاه‌های سوخت جدید احداث کنیم.

وی با اشاره به رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین طی ۴ ماهه اول امسال بیان کرد: گیلانی‌ها ۹۵ میلیون لیتر سوخت نسبت به سال گذشته بیشتر مصرف کردند و استان ما حدود ۶ درصد از نرم مصرف کشوری رشد مصرف بیشتری دارد که این اختلاف مربوط به ورود مسافران است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با بیان اینکه در ۴ ماهه اول امسال ۶ هزار و ۱۹۲ نازل در استان پایش شده است، ادامه داد: سال گذشته ۷ هزار و ۸۰۰ بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت استان گیلان انجام شده است.

وی بیان داشت: امسال هیچ برنامه‌ای از سوی دولت مبنی بر افزایش قیمت فرآورده‌ها به وزارت نفت اعلام نشده است.

بالادست با اشاره به اینکه مخازن برای نفت کوره در گیلان نداریم و تمام نیروگاه در صورت قطعی گاز از نفت گاز استفاده می‌کنند، عنوان کرد: تنها یک کارخانه سیمان در لوشان از نفت کوره استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود جایگاه عرضه سوخت در شرق گیلان نداریم، ادامه داد: ۱۴ عرصه جایگاه نفت و گاز در لاهیجان داریم که بیشتر از نیاز هستند و زیان ده محسوب می‌شوند البته سهمیه نفت و گاز کامیون‌ها به صورت کشوری کم شده تا به سمت دریافت بارنامه بروند اما اختلاف نرخ گاز یارانه‌ای و آزاد فقط ۳۰۰ تومان است و این امر موجب رشد ۳.۵ برابری مصرف گاز در ماه گذشته شده است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با بیان اینکه ۱۷ هزار خانوار فاقد گاز در استان هستند که ۲ هزار خانوار در بافت فرسوده اسکان دارند افزود: این خانوارها در حال حاضر از ما سوخت دریافت می‌کنند و مشکلی در این زمینه نداریم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads