کد خبر: 224400 - تاریخ: یکشنبه، 31 جولای 2022 - 12:04

با تصویب در مجلس؛

الحاق مجدد روستای های شهرستان خمام و بخش خشکبیجار و لشت نشاء به منطقه آزاد انزلی

 جریان جلسه روز یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱، مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با اصلاحات لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان موافقت کردند.

به گزارش خوبان خبر ؛ جریان جلسه روز یکشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۱، مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با اصلاحات لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان موافقت کردند.

عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با بیان خبر تصویب افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی از ۲۲۵۰ هکتار فعلی به ۸۶۰۹ هکتار اظهار داشت: براساس این مصوبه محدوده هایی که پیش از این و تا سال ۱۳۹۸ جزو این منطقه بوده به این منطقه بازگشته و علاوه بر آن فرودگاه سردار جنگل رشت، شهرک های صنعتی خمیران انزلی، سپید رود رشت، و صومعه سرا نیز به محدوده منطقه آزاد انزلی الحاق شده است.

 
 

وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس نام و برند منطقه آزاد انزلی تثبیت شده و این نام براین منطقه خواهد ماند، تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس پهنه های صنعتی سازمان از حدود ۶۰ هکتار کنونی به بالغ بر ۹۰۰ هکتار افزایش می یابد و در عین حال الحاق فرودگاه ظرفیت و فرصت قابل توجهی برای توسعه مراودات برون مرزی سازمان اعطاء خواهد نمود.

 

انتهای پیام/۵۵

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads