کد خبر: 224382 - تاریخ: شنبه، 30 جولای 2022 - 16:47

فرماندار رشت در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان، خبر داد؛

توزیع ۳۱۶ ‌میلیارد تومان اعتبار در شهرستان رشت

فرماندار رشت با اشاره به رشد ۴۴٫۱ درصدی میزان اعتبارات سال ۱۴۰۱ شهرستان نسبت به سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: مجموعه اعتبارات تخصیصی به شهرستان رشت ۳۱۶ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خوبان، امام پناهی در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با هدف توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ از سه محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، قانون استفاده متوازن و ۳ درصد نفت و گاز و با حضور نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش، خاطرنشان کرد: تخصیص، توزیع و هزینه اعتبارات باید با توجه به برخورداری مناطق از سهم متوازن، عادلانه و سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌ها و ادامه خدمات رسانی صورت پذیرد.

 امام پناهی با بیان این مطلب که با توجه به محرومیت های عدیده رشت در حوزه‌های گوناگون و پس از سال‌ها، سهم ۳ درصدی نفت و گاز به شهرستان اختصاص یافته که ۵۰ درصد از آن صرف محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کمتر برخوردار خواهد شد، اظهار داشت: با رشد ۴۴٫۱ درصدی اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰؛  در سال جاری ۳۱۶٫۷۶۶٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان اعتبار به شهرستان رشت اختصاص خواهد یافت.

 فرماندار رشت با اشاره به لزوم کار جهادی و تلاش شبانه روزی برای زدودن محرومیت از چهره شهرستان به خصوص در مناطق روستایی، گفت: دستگاه‌هایی مانند آب و فاضلاب،راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و برق که ارتباط بیشتری با مقوله عمران و رونق روستاها دارند، باید با افزودن به تلاش‌ها در راه توسعه هرچه بیشتر نواحی روستایی گام بردارند.

 وی با بیان اینکه پروژه های حوزه برق، آب شرب و راه روستایی از جمله مهمترین نیازهای شهرستان می‌باشند، تکمیل خطوط آبرسانی سنگر به کوچصفهان، تامین آب شرب دهستان سراوان با استفاده از مخزن ۶۰۰۰ مترمکعبی گلسرک و همچنین آسفالت و بهسازی بیش از ۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته را گام های اولیه در راه برقراری عدالت در خدمت دانسته و خواستار ادامه این راه شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads