کد خبر: 224262 - تاریخ: دوشنبه، 25 جولای 2022 - 08:41

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور ؛

شورای عالی مناطق آزاد به دنبال احیای مشوق‌ها و معافیت‌های سرمایه‌گذاری است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور با بیان اینکه در سنوات گذشته سرمایه گذاری در این مناطق با حذف مشوق‌ها خدشه دار شد، گفت: از طریق هیات دولت و مجلس شورای اسلامی بدنبال احیای مجدد این مشوق ها و معافیت ها هستیم .

به گزارش خوبان، سعید محمد روز یکشنبه در حاشیه سفر به بندرانزلی در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی یکی از بهترین مناطق آزاد کشور است که ظرفیت بالایی در ترانزیت کالا و سایر بخش ها دارد و در دوره جدید مدیریتی استراتژی‌ها و راهبرد هایی برای منطقه آزاد انزلی تدوین شده که یکی از این برنامه ها بازگرداندن مشوق ها و معافیت ها به مناطق آزاد است.

وی افزود: فلسفه وجودی مناطق آزاد برخورداری از مشوق ها و معافیت ها برای ایجاد جذابیت در بین سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است. اما در سنوات گذشته سرمایه گذاری در این مناطق با حذف این مشوق‌ها تا حدودی خدشه دار شده است که در حال پیگیری هستیم تا این مشوق‌ها و معافیت‌ها را بازگردانیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور تاکید کرد: مبحث حکمرانی متمرکز در مناطق آزاد نیز طی هفته های گذشته در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفته و ابلاغیه های خوبی برای راه اندازی آن به روسای مناطق آزاد صادر شده و اختیارات جدیدی تفویض شده است. این موضوع کمک می کند تا مناطق آزاد بتوانند نقش اصلی و محوری خود را در تولید ،اشتغال و صادرات به نحوی مطلوب ایفا کنند.

محمد در خصوص اصلاح قانون مالیاتی و ارزش افزوده در مناطق آزاد نیز گفت : مناطق آزاد طبق قانون مصوب در سیزدهم دی ماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مشمول مالیات بر ارزش افزوده شدند و این دبیر خانه درخواست حذف آن را به ریاست جمهوری و حقوقی نهاد ریاست جمهوری ارسال کرده است تا به سران قوا ارسال و اخذ ارزش افزوده از مناطق آزاد متوقف شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد کشور گفت: صنایع فعال شرکت های دانش بنیان در مناطق از سرمایه‌های خوب مناطق آزاد محسوب می شوند و فعالیت های این شرکت ها به صورت واقعی در این مناطق شکل می گیرند و در کنار صنایع رشد و نمو کرده و خود را نشان می دهند .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور یکی از آسیب های شرکت های دانش بنیان را عمر کوتاه این شرکتها عنوان و خاطر نشان کرد: این شرکتها اگر وابسته به تقاضا نتوانند به تولید برسند از بین میروند اما در مناطق آزاد به دلیل تولید محور بودن شکل می‌گیرند و ادامه حیات پیدا می کنند .

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads