کد خبر: 224197 - تاریخ: شنبه، 23 جولای 2022 - 22:43

عصر امروز صورت گرفت؛

آغاز برداشت خوشه های طلایی برنج از شالیزارهای گیلان با حضور استاندار در چوکام

برداشت خوشه های طلایی محصول برنج از شالیزارهای گیلان، در سال زراعی جاری با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار و جمعی از مسئولان، عصر امروز (شنبه) در روستای فرشکی از توابع بخش چوکام شهرستان خمام آغاز شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ برداشت خوشه های طلایی محصول برنج از شالیزارهای گیلان، در سال زراعی جاری با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار و جمعی از مسئولان، عصر امروز (شنبه) در روستای فرشکی از توابع بخش چوکام شهرستان خمام آغاز شد.

نماینده عالی دولت در گیلان در آئین نخستین دروی محصول برنج در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه با تمام وجود احساس شعف و نشاط برای برداشت حاصل دست رنج کشاورزان را دارم، گفت: در روزهای ابتدایی و آغاز فصل زراعی با توجه به مشکل کمبود آب و نظر کارشناسان حوزه کشاورزی و آبیاری مبنی بر عدم کاشت بخشی از مزراع برنج گیلان، بسیار نگرانی وجود داشت که نکاشتن مزراع گیلان قابل قبول نبود.

اسدالله عباسی با بیان اینکه به عنوان استاندار بومی با درک رنج و زحمت کشاورزان، با توکل به خداوند متعال، اجازه نکاشتن مزارع را ندادم، افزود: اکنون با نام خداوند روزی دهنده و به یاد شهدا و امام شهیدان، به مبارکی برداشت خوشه های طلایی برنج توسط برنجکاران زحمتکش این منطقه شروع شده و امیدوارم این اقدام، پراز برکت برای همگان باشد.

وی ادامه داد: با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب کشاورزی به فضل الهی با تلاش شبانه روزی مسئولان و همراهی و همدلی مردم، شاهد برداشت محصول برنج هستیم.

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد: امسال تولید برنج در استان گیلان در واحد سطح افزایش داشته باشد و برنج مرغوب و با کیفیتی استحصال شود.

وی با اشاره به تولید ارقام پرمحصول جدید بیان کرد: نیاز است تحقیقات لازم صورت  پذیرد تا ارقام پرمحصول جدید بتواند از نظر کیفیت و قیمت  همانند ارقام بومی نظیر برنج هاشمی که خواستگاهش شهرستان خمام است، رقابت کند.

 

انتهای پیام/۲۲۱۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads