کد خبر: 224105 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 جولای 2022 - 08:14

معاون وزیر دفاع مطرح کرد؛

رونمایی از تاکسی هوایی در گیلان/ خزر بستر مناسبی برای ایجاد فرودگاه آبی دارد

معاون وزیر دفاع با اشاره به ظرفیت خوب دریای خزر برای ایجاد فرودگاه آبی، گفت: هواپیمای آب نشین با قابلیت تاکسی هوایی تولید نخبگان ایرانی در گیلان رونمایی می شود.

به گزارش خوبان، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی نمایشگاه صنایع هوایی در انزلی اظهار کرد: در این نمایشگاه که برای اولین بار در گیلان برگزار می‌شود تولیدات دانش بنیان و بومی صنایع هوایی به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی افزود: در راستای عمل به شعار امسال تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب در این نمایشگاه علاوه بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان فرصت عرضه تولیدات خود را دارند، با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران بخش خصوصی از ظرفیت آنان برای تولید انبوه این تولیدات استفاده شود.

امیر خواجه فرد با اشاره به اینکه دریای خزر ظرفیت مناسبی برای ایجاد فرودگاه آبی دارد، گفت: با توجه به وجود ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با کشورهای حاشیه خزر و نبود زمین کافی برای احداث فرودگاه در استان‌های شمالی می‌توان از دریا برای ایجاد فرودگاه آبی استفاده کرد.

وی افزود: هواپیمای آب نشین با قابلیت تاکسی هوایی تولید نخبگان ایرانی با استفاده از دانش بومی در گیلان رونمایی می‌شود.

امیر خواجه فرد تاکید کرد: در راستای عمل به شعار سال به دنبال پرواز دادن محصولاتی هستیم که به دست جوانان ایرانی ساخته شده و نقشه راه آینده ایران اسلامی را تعیین می‌کند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه باید فرامین رهبری اجرا شده و فرصت‌های لازم برای عرض اندام نخبگان فراهم شود، گفت: دشمنان با هجمه‌های رسانه‌ای در تلاش برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان نخبه هستند و با میدان دادن به نخبگان باید نقشه شوم دشمنان جمهوری اسلامی را نقش بر آب کنیم.

امیر خواجه فرد با بیان اینکه باید تولید دانش بنیان را به منظور اشتغالزایی افزایش داد، اضافه کرد: سواحل سه استان شمالی باید به فناری تاکسی هوایی مجهز شود و این موضوع جز افتخارات میهن اسلامی خواهد شد.

گفتنی است، نمایشگاه صنایع هوایی پیش از این ۹ مرحله در جزیره کیش برگزار می‌شد و گیلان شهریور ماه امسال برای نخستین باز میزبان برپایی این نمایشگاه است.

انتهای پیام/۲۱۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads