کد خبر: 224101 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 جولای 2022 - 08:03

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد

پیش بینی ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۱ در استان رشد اقتصادی۷.۹ درصد پیش بینی شده است، گفت: در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان از هفت منبع، تسهیلات برای استان پیش بینی شده است.

به گزارش خوبان حبر،  شراره کاووسی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: مقرر شده است که برای تحقق رشد ۷.۹ درصدی استان دستکم اشتغال حدود ۳۱ هزار نفر و حداکثر ۳۹ هزار نفر در استان شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: از تسهیلات تبصره ۱۸ ، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ، تبصره ۱۶ برای کمیته امداد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ، از تبصره ۱۸،  ۲۹۰ میلیارد تومان برای بهزیستی ، یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای اشتغال، ۸۴ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی، یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان رونق تولید و بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای سفر رییس جمهور پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: نرخ بیکاری کشور در سال ۱۴۰۰، ۸.۸ بوده که  در سال ۱۴۰۱، ۹.۲ درصد رسیده اما در گیلان  نرخ بیکاری از ۷.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است .

سیاوش آقاجانی افزود:در حالی که شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور هستیم ، امسال در گیلان نرخ بیکاری کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و گفت: بدون احتساب تسهیلات تکمیلی،  ۶۰۷ میلیارد تومان سهمیه ابلاغیه برای روستاها بود که که ۵۹۹ میلیارد تومان آن تحقق و معادل ۸۲ درصد آن پرداخت شده است.

وی فرصت شغلی ایجاد شده از اجرای این طرح ها و پرداخت این تسهیلات را  ۱۰ هزار و ۲۹۰  فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: اگر طرح‌های مصوب شده به نتیجه برسند،  ۱۰ هزار و۳۰۴  اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

آقاجانی همچنین به تسهیلات مشاغل خانگی در استان نیز اشاره و بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به فرهنگ و ارشاد اسلامی،  میراث فرهنگی،  سازمان صمت و جهاد کشاورزی  است.

وی اظهار داشت:  ۴۰ درصد در طرح های مشاغل خانگی مستقل و ۶۰ درصد دارای طرح پشتیبان بودند .

آقاجانی اعتبار پیش بینی شده مشاغل خانگی را ۵۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان اعتبار پیش بینی شده برای سال گذشته ، ۴۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده یک هزار و ۱۱۶ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در مجموع  برای سال ۱۴۰۱،  ایجاد ۳۰ هزار و ۹۰۴ فرصت شغلی پیش‌بینی شده که ۴۵ درصد افزایش تعهد اشتغال نسبت به سال گذشته را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز با اشاره به تعهد شغلی امسال گفت:  تا کنون ۹ هزار و ۴۹۳ شغل ایجاد شده که  با ۳۱ درصد اشتغال ایجاد شده در رتبه پنجم کشور هستیم.

وی اظهار داشت: پرداخت ها نسبت به تخصیص ها ۸۲ درصد بوده اما سال گذشته ۹۶ درصد از اشتغال تعهد شده محقق شده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads