کد خبر: 224065 - تاریخ: چهارشنبه، 20 جولای 2022 - 07:39

استاندار گیلان؛

جنگل‌ها، منابع طبیعی و تالاب سرمایه ملی محسوب می شود

استاندار گیلان، تعامل و بسیج عمومی بین دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان و آحاد مردم را در برابر حوادث غیر مترقبه موثر دانست و گفت: جنگل‌ها، منابع طبیعی و تالاب، سرمایه ملی محسوب می شود و لذا مراقبت و حفاظت از این مواهب الهی یک ضرورت است.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان، با تشریح اهمیت اجرای طرح پیشگیری و اطفای حریق جنگل‌ها، مراتع، بیشه‌زارها و تالاب‌های حوضه‌های آبخیز گیلان، افزود: هدف اصلی این طرح ایجاد بسیج عمومی بین دستگاه های عضو ستاد بحران استان و آحاد مردم برای پیشگیری و اطفا به موقع آتش‌سوزی‌هاست تا خسارات وارده حداقلی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: برای اجرای مناسب این طرح با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری گیلان؛ دستگاه های متولی، نقشه کاملی از ظرفیت و امکانات در خصوص پیشگیری و مواجهه با بروز بحران تهیه و تدوین کنند.

وی تاکید کرد: پهنه بندی، تقسیم کار با هماهنگی واحد و اجرای مانورهای آمادگی در برابر بروز حوادث و بحران ضرورت دارد.

عباسی با بیان اینکه جنگل‌ها، منابع طبیعی و تالاب، سرمایه ملی محسوب می شود تاکید کرد که مراقبت و حفاظت از این مواهب الهی یک ضرورت است.

استاندار گیلان بیان کرد: زیرساخت ها و شبکه های توزیع آب، برق، گاز و مخابرات به نحوی فراهم شود تا مردم از این خدمات به نحو مطلوب تری بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران اقدامات پیشگیرانه را با جلوگیری از صدور پروانه های ساخت و ساز در مناطق خطرآفرین مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads