کد خبر: 224045 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 جولای 2022 - 08:51

سرپرست اداره محیط زیست انزلی؛

افت شدید اکسیژن و گرمای بیش از حد هوا موجب تلف شدن ماهیان تالاب انزلی شد

سرپرست اداره محیط زیست انزلی از مرگ و میر تعداد زیادی از انواع ماهیان در این تالاب خبر داد.

به گزارش خوبان؛ سرپرست اداره محیط زیست انزلی از مرگ و میر تعداد زیادی از انواع ماهیان در این تالاب خبر داد.

سید حسن جعفری گفت: طی گشت و کنترل و نیز با تماس‌های مکرر همشهریان در منطقه غرب تالاب انزلی با مرگ تعداد زیادی ماهی روبرو شدیم.

وی افزود: به دلیل گرمای بیش از حد هوا، کم عمق شدن آب و در نتیجه کمبود اکسیژن علت اصلی این معضل باشد؛ به منظور بررسی علت مرگ این ماهیان نمونه برداری و تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت و نتایج آن اعلام خواهد شد.

جعفری به دلیل اهمیت موضوع فراملی بودن تالاب انزلی از همه مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی و همچنین جوامع محلی و ذینفع تالاب و شهروندان خواست تا با همدلی و تعامل بیشتر معضل موجود در تالاب انزلی را برطرف نمایند تا این اکوسیستم ارزشمند که محل زندگی انواع مختلفی از ماهیان و جانوران می‌باشد برای نسل‌های بعدی محفوظ بماند.

همچنین حدیث کلانتری، سرپرست اداره نظارت و پایش تالاب انزلی در این خصوص اظهار داشت: به محض دریافت گزارش در روز یکشنبه ۲۶ تیرماه، کارشناسان این اداره، پایش و نمونه برداری از مکان تلف شدن ماهی‌ها در غرب تالاب بین المللی انزلی را انجام دادند تا با آنالیزهای آزمایشگاهی بر روی نمونه آب تالاب، بررسی‌های بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس نتایج بدست آمده از گزارشات قبلی کاهش عمق تالاب باعث رشد بی‌رویه گیاهان آبزی گردیده و این امر موجب کاهش اکسیژن محلول آب تالاب شده است. گرمای هوا در روزهای اخیر بر شدت این معضل افزوده و باعث افت شدید اکسیژن محلول در ساعات اولیه صبح و مرگ و میر کم سابقه در ماهیان منطقه شده است.

کلانتری افزود: طی روزهای آینده چند دوره نمونه برداری از مناطق مختلف تالاب جهت بررسی دقیقتر و ارائه گزارش صورت خواهد گرفت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads