کد خبر: 223880 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 جولای 2022 - 11:27

آمادگی جذب سرمایه‌گذار؛ از جنگل‌های فتاتو تا برندسازی محصولات بومی خمام

بخشدار خمام با بیان اینکه با اشاره به قرارگیری این شهرستان در کریدور رشت انزلی و نزدیکی به منطقه آزاد انزلی گفت: همام به‌راحتی قادر است تا سرمایه‌گذاران را به‌منظور سرمایه‌گذاری، تأمین امنیت و نگهداری جنگل هیرکانی فتاتو ترغیب کند و ما نیز از حضور سرمایه‌گذاران واجد شرایط حمایت می‌کنیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ بخشدار خمام تأکید بر لزوم توجه به تولید انواع محصولات صنایع‌دستی در شهرستان خمام گفت: به‌زودی در روستای ملی حصیر نمایشگاه حصیربافی به نمایش درخواهد آمد و در همین راستا کارگاهی برگزار می‌شود.

عصمت محمددوست بخشدار خمام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمام، با بیان اینکه شهرستان خمام دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی است، اظهار کرد: شهرستان خمام دارای روستاهایی با ظرفیت مناسب در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی است که اگر از آن به‌درستی استفاده شود به‌راحتی این شهرستان رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار اراضی کشاورزی در شهرستان خمام گفت: این شهرستان به دلیل وجود خاکی حاصلخیز از بهترین شرایط به‌منظور تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است.

صنایع‌دستی را یکی از راه‌های کسب درآمد در شهرستان خمام دانست و افزود: بر اساس آمار ۸۰۰ نفر در خمام دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع‌دستی هستند که این امر نشان‌دهنده اهمیت صنایع‌دستی در خمام است.

با تأکید بر لزوم توجه به تولید انواع محصولات صنایع‌دستی در شهرستان خمام بیان کرد: به‌زودی در روستای ملی حصیر نمایشگاه حصیربافی به نمایش درخواهد آمد و در همین راستا کارگاهی برگزار می‌شود.

محمددوست با بیان اینکه روستای تیسیه می‌تواند به قطب گردشگری شهرستان خمام مبدل شود، افزود: روستای تیسیه از قابلیت بسیار زیادی در حوزه صنایع‌دستی است که می‌تواند قطب صنایع‌دستی استان شود.

وی روستای دهنه‌سر شیرجان را تنها روستای بدون بیکار در سطح کشور معرفی کرد و گفت: بیکاری یکی از معضلات بزرگ کشور است ولی اکنون در روستای دهنه‌سر شیرجان به سبب گردشگری یک جوان بیکار هم وجود ندارد.

 

به گفته بخشدار خمام حضور هنرمندان در حوزه صنایع‌دستی یک‌ فرصت برای این شهرستان در راستای گسترش معرفی و صادرات محصولات صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی حصیر یک برند مهم در شهرستان خمام است، تصریح کرد: شنبه‌بازار یکی از بازارهای مهم و محلی در شهرستان خمام است لذا باید شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد یک بازارچه دائمی به‌منظور به نمایش درآوردن انواع محصولات صنایع‌دستی فراهم آورد.

محمددوست منطقه آزاد انزلی را یک ظرفیت در راستای صادرات محصولات صنایع‌دستی در خمام دانست و بیان کرد: فعالان حوزه صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی محصولات خود را در کشورهای همسایه به نمایش گذاشته‌اند ولی در صورت بهره‌مندی از ظرفیت منطقه آزاد انزلی می‌توان به صادرات محصولات صنایع‌دستی کمک کرد.

وی با بیان اینکه صنعت توریست یک محور اصلی در رشد اقتصادی است، تصریح کرد: شهرستان خمام به دلیل قرارگیری در کریدور رشت انزلی و نزدیکی به منطقه آزاد انزلی به‌راحتی قادر است تا سرمایه‌گذاران را به‌منظور سرمایه‌گذاری، تأمین امنیت و نگهداری جنگل هیرکانی فتاتو ترغیب کند و ما از حضور سرمایه‌گذاران واجد شرایط حمایت می‌کنیم.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی شرایط اقناع‌سازی در روستای جفرودبالا بیان کرد: روستای جفرود بالا به علت وجود سواحل زیبا و همسایگی با منطقه آزاد انزلی دارای شرایط ویژه‌ای در حوزه هتل‌سازی و مجتمع‌های توریستی گردشگری است لذا بنیاد مسکن باید طرح هادی این روستا را در راستای رشد اقتصادی و گردشگری بازنگری کنند.

گفتنی است چندی پیش نیز حامد اصلی دادستان شهرستان خمام نیز با اشاره به آبگیر بودن بخشی از اراضی جنگلی فتاتو  گفته بود که درصورت نظر مساعد متولیان جنگل، قطعا دستگاه قضا نیز هر طرحی که به نفع مردم و اکوسیستم باشد حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads