کد خبر: 22380 - تاریخ: یکشنبه، 7 آوریل 2013 - 10:46

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

بندر آستارا سه‌شنبه افتتاح می‌شود

خوبان خبر: استاندار گیلان از افتتاح بندر چندمنظوره آستارا با حضور معاون اول رئیس جمهوری در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، کیهان هاشم‌نیا شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای گیلان اظهار کرد: از کنار خانواده دور بودن و به مردم خدمت کردن، جهاد و ایثار است.

وی مسافران و افرادی که به آنها خدمت می‌کنند را دارای ویژگی‌های مشابه عنوان کرد و افزود: مسافر و خدمت‌کننده به مسافر هر دو شاد، صبور و حکیم هستند.

هاشم‌نیا برکت در مسافر و میزبان را معجزه خواند و تصریح کرد: فرهنگ غنی ایرانی همیشه عزیز بوده است.

این مسئول با بیان اینکه گیلان دارای 940 بقاع متبرکه است، خاطرنشان کرد: 34 درصد بقاع کشور در گیلان وجود دارد.

استاندار گیلان مهمان‌نوازی را از ویژگی‌های گیلانی‌ها توصیف کرد و گفت: تورم سالانه گیلان بین 1.5 تا 2.8 درصد کمتر از میانگین کشوری است و تنها در مقاطعی که مهمانان در استان حضور دارند این رقم به میانگین کشوری می‌رسد.

ورود سالانه 400 هزار گردشگر به گیلان

وی با اشاره به ورود سالانه 400 هزار گردشگر به گیلان، بیان کرد: امسال در ایام نوروز بالغ بر 35 هزار نفر گردشگر خارجی وارد استان شدند.

هاشم‌نیا به تردد سالانه بیش از 100 هزار خودرو از مرز گیلان اشاره کرد و یادآور شد: حدود 95 هزار دستگاه از خودروهای مذکور اتوبوس و کامیون هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سالانه حدود 11 میلیون تن بار از طریق جاده‌های گیلان حمل می‌شود، اظهار کرد: سالانه حدود شش میلیون گردشگر وارد استان می‌شوند.

وی به مسیر دریایی گیلان در دریای خزر اشاره کرد و افزود: ترمینال دریایی استان در کمتر از یک ماه دیگر آماده می‌شود.

افتتاح بندر آستارا با حضور معاون اول رئیس جمهوری

استاندار گیلان از افتتاح بندر چندمنظوره آستارا با حضور معاون اول رئیس جمهوری در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: بندر کاسپین 18 ماه آینده در انزلی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح بندر چمخاله در 30 ماه آینده، خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین کارخانه کشتی‌سازی منطقه در گیلان است.

هاشم‌نیا ساخت کشتی‌های با آبخور بیش از هشت متر را از قابلیت‌های کارخانه کشتی‌سازی گیلان دانست و بیان کرد: ناوشکن جماران دو در گیلان ساخته شده است.

گیلان 600 هزار جنگل بکر دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه 600 هزار هکتار از بکرترین جنگل‌های کشور در این استان وجود دارد، یادآور شد: گیلان تنها استانی است که می‌تواند جنگل را وارد شهرها کند.

وی به وجود 270 کیلومتر ساحل با 47 مصب رودخانه در گیلان اشاره کرد و افزود: بهترین ساحل ماسه‌ای در گیلان وجود دارد.

هاشم‌نیا تمام منابع نفتی دریای خزر را متمایل به 270 کیلومتر ساحل گیلان دانست و تصریح کرد: مقرون به‌صرفه‌ترین سایت نفتی خزر در گیلان استقرار دارد.

استاندار گیلان عمیق‌ترین نقطه دریای خزر را بین تالش و رضوانشهر با یک‌هزار و 50 متر عمق عنوان کرد و گفت: موزه میراث روستایی گیلان تنها موزه روباز خاورمیانه است.

وی در پایان خواستار توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های گیلان شد و بیان کرد: بیشتر جاده‌های روستایی گیلان تکه‌ای از بهشت است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads