کد خبر: 223779 - تاریخ: دوشنبه، 11 جولای 2022 - 08:30

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۹ پروژه در هفته دولت سالجاری در صورت تأمین اعتبار، آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند.

به گزارش خوبان خبر ؛  ارسلان سالاری امروز در نشست هیئت رئیسه دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: این اعیاد، مظهر بندگی انسان در برابر خداوند عزوجل و تمرین ولایت‌پذیری و ولایتمداری است. 

وی با اشاره به نشست اخیر خود با مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: در این نشست که به‌ منظور پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهوری انجام شد، مقررشده قریب به ۳۰ میلیارد تومان جهت تخصیص به طرح‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه اختصاص پیدا کند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۹ پروژه در هفته دولت سالجاری در صورت تأمین اعتبار آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند. 

آغاز ۲۰ پروژه سلامت‌محور در گیلان با ستاد اجرایی فرمان امام
سالاری از طرح مشترک طرح‌های عمرانی با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خبر داد و بیان کرد: در آینده نزدیک، عملیات ساخت ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی در گیلان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آغاز می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت اهتمام همه‌جانبه در جذب بودجه تا پایان سال مالی تأکید کرد و افزود: زمان جذب بودجه در وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه محدود است، لذا باید با هماهنگی با معاونت‌ها و مدیریت‌ها، اساس و پایه بودجه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقویت شود. 

تسویه همه معوقات پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا خردادماه امسال
سالاری همچنین از تسویه معوقات پرسنلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و تصریح کرد: کلیه پرداختی‌های پرسنلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا خردادماه امسال آماده پرداخت بوده و مسؤول تعویق در پرداختی‌ها، مسؤولان واحدهای تابعه خواهند بود. 

وی همچنین از پرداخت تمامی معوقات تجهیزات پزشکی، بازار و ذخیره بازنشستگی تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد. 

سیر صعودی کرونا در گیلان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در گیلان بیان کرد: فعال‌سازی پایگاه‌های جامع سلامت شهری و روستایی و راه‌اندازی مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت جهت غربالگری و  واکسیناسیون باید در دستور کار قرار بگیرد. 

سالاری، طرح صیانت و جوانی جمعیت را یکی از اولویت‌های اساسی در کشور برشمرد و گفت: به نظر می‌رسد در استان به طرح صیانت و جوانی جمعیت آن‌گونه که باید، پرداخته نشده است. 

وی به موضوع تقاضای قابل‌توجه خدمت دندانپزشکی در استان اشاره کرد و افزود: علاوه برافزایش نظارت‌های میدانی معاونین درمان و آموزشی، لازم است در برخی از شهرستان‌ها نیز مراکز تخصصی دندانپزشکی راه‌اندازی شود. 

داروهای کمیاب و خاص باید در داروخانه‌های مرجع دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین ارزان و به‌موقع داروی‌های خاص و کمیاب را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی یک داروخانه مرجع در هر شهرستان یکی از نیازمندی‌های اساسی است و باید سریعاً در دستور کار قرار بگیرد چراکه ما اعتقاد داریم بیمار، دارویی را که در داروخانه‌ها پیدا نمی‌کند، باید آن را در داروخانه مرجع دانشگاه بیابد. 

گفتنی است در این نشست، علاوه بر معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان‌های استان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت پرداختند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads