کد خبر: 223713 - تاریخ: یکشنبه، 10 جولای 2022 - 10:12

وزیر اقتصاد در رشت:

مهار تورم اولویت دولت در بخش اقتصاد است

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مهار تورم اولویت دولت سیزدهم در بخش اقتصاد است، گفت: دستگاه های متولی کنترل نقدینگی و تورم را در دستور کار دارند.

 به گزارش خوبان خبر ؛ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز (شنبه) در دیدار وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت وجود متخصصان و تکیه بر دانش بومی بسیاری از قله‌های رفیع علوم بویژه در بخش‌های نظامی را فتح کرده است، گفت: در میدان بزرگ اقتصادی هم باید از وجود نخبگان و متخصصان استفاده کرد تا مشکلات حل شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تلاش دشمنان برای عقب نگه داشتن نظام اقتصادی ایران، افزود: وزارت اقتصاد با تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز و بهره گیری از دانش حوزویان، اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و نیروهای دلسوز با تجربه می‌تواند مقابل هجمه‌های اقتصادی دشمنان بایستد.

وی نظام اقتصادی کشور را دچار چالش‌هایی در بخش‌های بودجه‌ای و مالیاتی دانست و تصریح کرد: باید با نظارت بیشتر جلوی فرارهای مالیاتی و نقصان‌های این عرصه را گرفت و نظام بانکی نیز با برنامه ریزی اصولی باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه غلبه واردات بر صادرات یکی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور است، افزود: بسیاری از کشورهای منطقه بویژه همسایگان خواستار تولیدات ایران اسلامی هستند و دولت با بازاریابی بین المللی برای محصولات داخلی و حمایت از صادرکنندگان، روند افزایش تولید داخل و بی نیازی از واردات را تسریع کند.

مهار تورم مهم‌ترین اولویت است

وزیر اقتصاد هم در این دیدار مهار تورم را اولویت مهم دولت در بخش اقتصاد اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های متولی این بخش با تقسیم وظایف کنترل نقدینگی و تورم را دستور کار اول خود قرار داده‌اند.

احسان خاندوزی افزود: وزارت اقتصاد از همه ظرفیت‌ها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور استفاده کرده و برنامه ریزی جدی برای تسهیل در صادرات کالاهای تولید داخل دارد.

کد خبر 5534464
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads