کد خبر: 223655 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 جولای 2022 - 00:57

در نشست هم‌اندیشی رفع مشکل حریم جاده کمربندی خمام مطرح شد ؛

از موانع قانونی تا آمادگی واگذاری میدان خمام به شهرداری

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به وجود برخی ایرادات در حریم ۱۱۲ متری و میدان ولی عصر خمام گفت: حریم ۱۱۲ متر و میدان ولی عصر خمام مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که باعث شده برخی از شهروندان انتقاداتی را به این برداشته باشند زیرا جلوی  پیشرفت و ورود مسافر به این استان را گرفته است‌.

به گزارش خوبان خبر، اسفندیار جوشن امروز در نشست هم‌اندیشی رفع مشکل حریم جاده کمربندی خمام در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه حریم کمربندی خمام باعث جلوگیری از فعالیت مردم در اراضی خود شده است، اظهار کرد: مردم در این شرایط سخت اقتصادی درخواست دارند که بتوانند فعالیت لازم در اراضی خود را انجام دهند ولی وجود حریم کمربندی مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است.

وی خمام را یکی از با ظرفیت‌ترین نقاط در استان گیلان معرفی کرد و افزود: شهرستان خمام به دلیل نزدیکی با فرودگاه سردار جنگل رشت، دریا و منطقه آزاد انزلی دارای شرایط لوجستیکی بسیار خوبی است که اگر به آن توجه شود می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

فرماندار شهرستان خمام با اشاره به وجود برخی ایرادات در حریم ۱۱۲ متری و میدان ولی عصر خمام گفت: حریم ۱۱۲ متر و میدان ولی عصر خمام مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که باعث شده برخی از شهروندان انتقاداتی را به این برداشته باشند زیرا جلوی  پیشرفت و ورود مسافر به این استان را گرفته است‌.

جوشن از آمادگی فرمانداری در خصوص واگذاری میدان خمام به شهرداری خبر داد و افزود: فرمانداری خمام این آمادگی را دارد که میدان ولی عصر را به شهرداری اعطا کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد هماهنگی میان تمامی ادارات در شهرستان خمام بیان کرد: مردم انتظار دارند تا تفاوتی بعد از شهرستان شدن خمام در این منطقه ایجاد شود ولی ناهماهنگی موجود میان برخی ار دستگاه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تنها راه‌حل در خصوص حل معضل حریم میدان مکاتبه با  رئیس جمهور و هیئت وزیران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئله میدان ولی عصر خمام در دوره‌های مختلف بررسی شده است، اظهار کرد: مشکل حریم کمربندی یک قانون است و به نوعی نمی‌توان را عوض کرد لذا این مشکل در سراسر گیلان وجود دارد.

به گفته عطایی تنها راه‌حل در خصوص حل معضل حریم میدان مکاتبه با  رئیس جمهور و هیئت وزیران است.

اقدامات صورت گرفته در خصوص کمربندی خمام کافی نیست

نماینده مردم شهرستان خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه کمربندی مشکلی را برای شهر تمام ایجاد کرده است، اظهار کرد: مکاتبات و اقدامات لازم در خصوص تغییر حریم کمربندی در شهرستان خمام انجام شده و نمایندگان مجلس همواره به‌طور جد پیگیر‌ همین امر هستند.

سردار سید علی آقازاده اقدامات صورت گرفته در خصوص کمربندی خمام را کافی ندانست و گفت: اقدامات خوبی در خصوص  کمربندی خمام انجام شده ولی نتیجه عملی نگرفته‌ایم لذا باید مدارک مکتوب در خصوص قول دستگاه‌ها برای حل این معضل دریافت شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد وحدت در حل مشکلات کمربندی خمام افزود: راهداری و شهرسازی به معاونین خود این تدبیر را اختصاص ندادند که چگونه می‌توان مشکلات را برطرف کرد زیرا پیگیری به‌تنهایی جوابگو نیست و برای حل آن نیاز به استفاده از حداکثر ظرفیت از جمله استاندار داریم.

کمربندی خمام مانع توسعه شهر شده است

دیگر نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مسؤولان برای حل مشکل کمربندی و میدان خمام باید همدل باشند، اظهار کرد: قانون به وجود آمده تا مشکلات مردم‌ را برطرف کند لذا نباید به بهانه قانون مردم را با مشکل مواجه کرد.

احمدی‌با تأکید بر لزوم توجه به اجرای درست قانون در جمهوری اسلمی گفت: قانون اگر به درستی آینده نشود رئیس دانشگاه و بسیاری از نهادها با مشکلات زیادی دست و پنجه رو می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمربندی خمام مانع توسعه شهر شده است، تصریح کرد: توسعه شهری یک امر بسیار مهم است که باید در خمام به آن توجه شود لذا باید با اقدامات ‌لازم و همچنین مصوبه‌ای کمربندی خمام را به بلوار یا میدونی مبدل کنیم‌.

انتقاد از تخریب دیوار اراضی مردم توسط اداره راه و شهرسازی

عضو شورای اسلامی شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه چندین سال از قول مبنی بر اصلاح کمربندی خمام می‌گذرد، اظهار کرد:  تمامی مسؤولان دغدغه بیت المال داریم ولی باید اقدامی فوری در این خصوص اتخاذ شود زیرا اراضی مردم در خطر نابودی است.

جلیل غیاثی با انتقاد از تخریب دیوار اراضی مردم توسط اداره راه و شهرسازی گفت: وزارت خانه به مکاتبات مسوولان خمام پاسخی نمی‌دهد زیرا دغدغه مردم را درک نمی‌کنند لذا سوال من از اداره راه این است که به حقی دیوار مردم را تخریب می‌کنید.

هر زمان بخواهیم پل را حذف کنیم به نفع مردم گام برداشتیم

ابوالحسن سیمایی، شهردار خمام نیز اظهار کرد: ایجاد پل روگذر باعث حذف خمام شده و عموم شهروندان این شهرستان مخالف پل روگذر هستند لذا هر زمان بخواهیم پل را حذف کنیم به نفع مردم گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۵ سال هنوز پروژه کمربندی به سرانجام نرسیده، تصریح کرد: این پروژه در واقع خیابان دوم شهر خمام است و پروژه‌ای که می‌توانستیم در سال ۱۰ میلیون تومان به آن اعتبار بدهیم اکنون سالانه نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار دارد.

شهردار خمام با اشاره به اینکه باید حوزه ورودی شهر خمام بلواربندی شود، گفت: طرح آن آماده است و امیدواریم مسئولان مربوطه در عملیاتی شدن آن مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads