کد خبر: 223649 - تاریخ: چهارشنبه، 6 جولای 2022 - 12:16

سرپرست اداره کل شیلات گیلان؛

رهاسازی بیش از ۶۷ میلیون قطعه ماهیان استخوانی و گرم آبی در گیلان

سرپرست اداره کل شیلات گیلان گفت: بیش از ۶۷ میلیون قطعه گونه‌های مختلف بچه ماهیان استخوانی و گرم آبی در آب بندان ها، رودخانه‌های منتهی به خزر و تالاب بین المللی انزلی رهاسازی شده است.

به گزارش خوبان خبر ، حمیدرضا تقی نصیری با اشاره به تولید ۶۷ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ قطعه بچه ماهی در مراکز مختلف تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در استان گیلان با هدف حفظ و افزایش ذخایر ماهیان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مرکز شهید بهشتی، یک میلیون و ۱۸۵ هزار قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری با میانگین وزنی سه گرم تولید شده است.

وی افزود: از این تعداد ۶۷۰ هزار قطعه ماهی قره برون، ۱۲۰ هزار قطعه اوزون برون، ۴۵ هزار قطعه ماهی شیپ و ۳۵۰ هزار قطعه ماهی کپور تالابی تولید و در رودخانه‌ها رهاسازی شد.

تقی نصیری اضافه کرد: در مرکز سیاهکل نیز تاکنون ۳۶ میلیون و ۶۵۳ هزار قطعه بچه ماهی شامل ۵۳ هزار قطعه ماهی خاویاری گونه قره برون با میانگین وزن ۲.۶ گرم و هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ماهی سوف با میانگین وزن ۸ دهم گرم تولید و رها سازی شد.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان ادامه داد: ۲۷ میلیون قطعه بچه ماهی سفید نیز با میانگین وزن ۷ دهم گرم در این مرکز تولید و در رودخانه‌های منتهی به خزر رهاسازی شده است.

تقی نصیری با اشاره به پیش بینی تولید ۳۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در مرکز یوسف پور سیاهکل، اضافه کرد: در مرکز تکثیر ماهیان سفید رود نیز ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بچه ماهی سفید با میانگین وزن ۷ دهم گرم تولید و در رودخانه سفیدرود رهاسازی شد.

وی با اشاره به رها سازی ۱۲ هزار و ۷۰۰ قطعه انواع بچه ماهیان گونه‌های فیتیفاک، بیگ هد و آمور، افزود: در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت نیز ۲۲ میلیون و ۳۶۴ هزار قطعه بچه ماهی استخوانی گونه سفید نیز تولید و در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رها سازی شده است.

تقی نصیری همچنین گفت: شناورهای صیادی نیز در تیر ماه امسال ۱۴ تن ماهی کیلکا صید کردند که پیش بینی می‌شود این میزان صید تا پایان امسال به شش هزار تن برسد.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads