کد خبر: 223647 - تاریخ: چهارشنبه، 6 جولای 2022 - 12:14

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان؛

سرقت های خُرد بیشترین فراوانی را در استان گیلان دارد

رئیس پلیس آگاهی گیلان بیکاری را یکی از مهمترین عوامل افزایش سرقت دانست و گفت: افزایش قیمت مواد مخدر معتادان را مجبور کرده برای رفع نیاز خود بیش از گذشته به سرقت‌های خُرد روی آورند.

به گزارش خوبان، سرهنگ علیرضا حدادی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بیکاری یکی از مهمترین عوامل در افزایش سرقت است، اظهار کرد: افزایش قیمت مواد مخدر باعث شده که معتادان برای رفع نیاز خود بیش از گذشته به سرقت‌های خرد روی آورند و این نوع سرقت بیشترین فراوانی را در استان دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه سرقت از منازل جز جرایم سوم و چهارم اولویت دار استان است، افزود: این نوع سرقت نسبت به سال قبل ۱۳ درصد و بزه کیف قاپی نیز نسبت به سنوات گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی یکی از علل کاهش وقوع سرقت در گیلان را مؤثر بودن کیفرها و همکاری مردم با پلیس دانست و افزود: پلیس برای کاهش جرم در جامعه دغدغه مند است و برای این منظور از تمامی آیتم‌های تأثیرگذار بهره می‌گیرد.

سرهنگ حدادی تصریح کرد: اولین بحث در کاهش جرایم، آموزش شهروندان و مشارکت آنان با پلیس به منظور کاهش آسیب‌ها است و پلیس نیز در پی کاهش فاصله وقوع تا کشف جرم حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نقش مؤثر دستگاه‌های دولتی برای کاهش سرقت‌های سیم برق و تلفن در گیلان، گفت: باید به سمت نصب شبکه انتقال نیرو خودنگهدار و زمینی کردن کابل‌های مخابراتی برویم تا میزان دسترسی افراد و مجرمان کاهش یابد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان بیان کرد: باید ریسک ارتکاب جرم را نزد افراد افزایش دهیم و دهیاران و بخشداران باید برای رسیدن به این سطح، دوربین‌های نظارتی را در منطقه خود برای کاهش سرقت سیم نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس در آگاهی‌ها به صورت شبانه روز آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردم هستند، افزود: اگر چه ترافیک شهری و وسعت سرزمینی در مدت زمان رسیدن مأموران به محل جرم مؤثر است اما تلاش ما به حداقل رساندن این زمان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads