کد خبر: 223600 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 جولای 2022 - 08:55

تکمیل پروژه های نیمه تمام و ساماندهی پسماند گیلان اولویت است

استاندار گیلان با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه استان، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام و ساماندهی پسماند در اولویت برنامه های گیلان است.

به گزارش خوبان خبر،  اسدالله عباسی  روز گذشته در همایش استانی ائمه جمعه استان گیلان، گفت: باور به حضور میدانی در همه شهرستان‌های این استان دارم تا ضمن مشاهده و ارزیابی مشکلات از نزدیک دستور رفع آن صادر شود.

استاندار گیلان از اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های آب شرب و یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای برخی پروژه‌های دیگر توسط دولت به این استان خبر داد و تاکید کرد: بودجه دریافتی گیلان برای اجرای پروژه‌های عمرانی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه آبرسانی روستایی در هزار و ۱۱۰ روستا به اتمام رسیده است، افزود: پیش بینی می‌شود این میزان به ۷۱۱ روستا برسد.

عباسی از کاهش ذخیره ۷۰۰ میلیون متر مکعبی آب کشاورزی در فصل زراعی جاری خبر داد و گفت: قرارگاه جهادی مدیریت آب با حضور مقامات ملی برای مدیریت هرچه بهتر منابع آبی در استان گیلان تشکیل شده است.

استاندار گیلان از ائمه جمعه سراسر استان خواست همواره امید آفرینی را خطبه‌های نماز جمعه استمرار ببخشند، گفت: اعتبارات قابل توجه‌ای برای طرح‌های نیمه کاره در خصوص مدیریت پسماند و ساماندهی فاضلاب شهری رشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی به عدم انتخاب به‌موقع شهرداران از سوی شوراهای اسلامی شهر و تعویق فرآیندها اشاره کرد و با بیان اینکه متولی مدیریت پسماند شهردار است، افزود: شهرداری که هنوز هشت ماه از دوره مدیریتی او سپری نشده تاکنون چهار مرحله در معرض استیضاح قرار گرفته که این موضوع ابتکار عمل را از افراد می‌گیرد.

عباسی ادامه داد: طرح‌های سالم سازی دریا و استفاده از امکانات همه جانبه در این خصوص برای پیشگیری از هنجارشکنی‌ها و آسیب‌های فرهنگی راهگشا است.

استاندار گیلان به بحران کمبود آبرسانی کشاورزی در طول سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تلاش شد با مدیریت صحیح جلوی عدم نشا بسیاری از مناطقی که دچار مشکل بی آبی بودند گرفته شود

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads