کد خبر: 223596 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 جولای 2022 - 08:53

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تفاهم‌نامه کشت دوم در ۳۰ درصد اراضی استان گیلان منعقد شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تفاهم نامه ای بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده تا در ۳۰ درصد اراضی گیلان کشت دوم انجام شود.

به گزارش خوبان،  ابراهیم نجفی شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به تخلفات یکی از شرکت‌های خصوصی در خصوص واردات صوری نهاده دامی، اظهار کرد: این شرکت به صورت صوری واردات ۵۰۰ هزار تن نهاده را در سامانه بارگذاری کرد و مرغداران حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از وی خرید کردند و این تخلف گزارش شده و در حال تحقیق و تفحص هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ۷ کمیته این کمیسیون نواقص حوزه قوانین کشاورزی را جمع آوری و بررسی می‌کنند، افزود: اگر ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهری واقع شود مرجع رسیدگی به آن شهرداری بوده و در کمیته‌های مربوطه موضوع بررسی می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال تصریح کرد: طرحی مبنی بر تأسیس شبکه ملی توسعه فناوری حوزه آب و انرژی به مجلس داده شده و به زودی کامل می‌شود و در صحن علنی بررسی می‌کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به رهاورد سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به گیلان، گفت: احداث شهرک کشاورزی در مرکز آستانه اشرفیه مجوز گرفته و قطعه زمینی نیز برای احداث شهرک صنعتی در کیاشهر در نظر گرفته شده و مراحل نقل و انتقال آن در حال انجام است.

نجفی با اشاره به مشکلات مربوط به صدور مجوز اسکله کیاشهر، بیان کرد: این بندر ظرفیت گردشگری و اشتغالزایی دارد اما سازمان محیط زیست مجوز لایروبی برای استفاده از بندر صیادی را نمی‌دهد لذا جلسات پیگیری این موضوع برگزار می‌شود تا محیط زیست مجوز مربوطه را صادر کند و یا کتباً بنویسد که شرایط صید ندارد و گردشگری شود اما به اعتقاد بنده این اسکله توان هر دو مورد را دارا است.

وی با بیان اینکه برای تأمین نیاز داخلی باید یک میلیون تن برنج وارد کنیم، عنوان کرد: اگر کارخانجات برنجکوبی نوسازی شود تا ۲۵۰ هزار تن صرفه جویی در تولید برنج می‌شود و در لایحه ۱۴۰۲ نیز مباحثی همچون تسطیح اراضی لحاظ خواهد شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه واردات برنج خواهیم داشت اما در ۴ ماهه منتهی به فصل برداشت ممنوع است افزود: مجوز واردات جمعاً به میزان یک میلیون تن صادر می‌شود و نظارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی لحاظ می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شده تا در ۳۰ درصد اراضی گیلان کشت دوم انجام دهیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads