کد خبر: 223564 - تاریخ: دوشنبه، 4 جولای 2022 - 10:19

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

خطر کرونا در کمین است/ افزایش تعداد بستری ها در گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هنوز خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد، گفت: شاهد افزایش تدریجی بستری های کرونایی در گیلان هستیم.

به گزارش خوبان، فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار درباره افزایش تدریجی تعداد بستری‌های کرونایی به نسبت روزهای گذشته، اظهار کرد: هر گونه عادی انگاری و بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی زمینه را برای اوج گیری دوباره این ویروس فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، گفت: این در مقایسه با روزهای هفتم و هشتم تیر ماه که ۱۳ نفر بستری بوده‌اند افزایش ۲۳ نفری داشته که زنگ‌های هشدار را به صدا در آورده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۹ نفر در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند، افزود: هم اکنون ۵ نفر بد حال هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بستری‌ها نشان دهنده قدرت بالای ویروس کرونا است، گفت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش بیماران در کشورهای اروپایی، همسایه و استان‌های کشور بودیم.

مهرابیان با بیان اینکه با توجه به گردشگر پذیر بودن استان گیلان و حضور مسافران باید نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی جدی باشیم، تصریح کرد: هنوز حدود ۶۰ درصد از شهروندان گیلان دُز سوم واکسن کرونا خود را دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تأثیر زیادی در کاهش تعداد بیماران کرونایی در کشور و استان گیلان داشته است، افزود: شهروندان باید نسبت به تکمیل نوبت‌های واکسن خود اقدام کنند.

مهرابیان همچنین با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از کودکان ۵ تا ۱۱ سال نیز تحت پوشش واکسن کرونا قرار نگرفته‌اند، تأکید کرد: والدین باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر ۵۵۲۹۹۰۳

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads