کد خبر: 223533 - تاریخ: شنبه، 2 جولای 2022 - 17:42

فرماندار رشت مطرح کرد؛

رفع مشکل آب آشامیدنی ۱۶۵ روستای رشت با احداث ۲۵ مجتمع آبرسانی

فرماندار رشت گفت: مشکل آب آشامیدنی ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان رشت با احداث ۲۵ مجتمع آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن (ع) رفع می شود.

به گزارش خوبان ،  حمیدرضا امام پناهی ظهر شنبه در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان رشت در مجلس با محوریت بررسی وضعیت فاضلاب روستاها با تاکید بر ضرورت افزایش ضریب برخورداری روستاها از نعمت آب آشامیدنی، عنوان کرد: با جانمایی و تملک زمین برای احداث ۲۵ مجتمع آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن (ع)، مشکلات ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان حل می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم اولویت بندی در احداث این مجتمع‌ها، افزود: تسریع در تکمیل خطوط انتقال آب بین بخش‌های تابعه و همچنین خطوط آبرسانی کمربندی شهر رشت لازم و ضروری است.

فرماندار رشت گفت: با تکمیل و بهره‌برداری کامل از خطوط انتقال مشکل کیفیت پایین آب و عدم دسترسی به آب آشامیدنی مناسب در برخی مناطق شهرستان همچنین مشکل آبرسانی به بلوار گیلان و به تبع آن شهر پیربازار مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با انجام طرح مطالعاتی و خط انتقال آب بخش غربی شهر رشت به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر مشکل تأمین آب شرب مورد نیاز دهستان‌های لاکان و پسیخان رفع می‌شود، ادامه داد: فرسودگی شبکه توزیع و عدم امکان بازسازی چاه‌های روستایی به دلیل تک منبع بودن از عمده موانع در زمینه تأمین، تصفیه، انتقال و توزیع آب شرب روستایی است.

امام پناهی با بیان اینکه مشکل دفع فاضلاب مختص به شهر رشت نبوده و سایر شهرها نیز با این معضل دست به گریبان هستند، اظهار کرد: باید طرح مطالعاتی فاضلاب شهرهای لشت نشاء، کوچصفهان و سنگر با استفاده از اعتبارات شهرستانی در اولویت قرار گیرد تا زمینه استفاده از اعتبارات ملی برای طرح توسعه فاضلاب این شهرها فراهم شود.

امام پناهی با اشاره به ضرورت ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فخب متناسب با جمعیت و تکمیل تصفیه خانه مسکن مهر، گفت: برای دستیابی به شرایط قابل قبول باید از ورود فاضلاب‌های تصفیه نشده شهر و شهرک صنعتی، بیمارستان‌ها و فاضلاب شهری به رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/۲۱۲۱
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads