کد خبر: 223456 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 ژوئن 2022 - 08:57

رئیس سازمان صمت گیلان؛

تشکیل ۳ هزار پرونده تخلف صنفی در گیلان/ ۲۹ هزار بازرسی انجام شد

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به انجام ۲۹ هزار بازرسی در زمان اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، گفت: ۳ هزار و ۷۵۰ پرنده تخلف با ارزش ریالی ۴۸ میلیارد تومان تشکیل شده است.

به گزارش خوبان، تیمور پورحیدری شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به افتتاح شرکتی دانش بنیان در حوزه ماشین سازی در شرق استان، گیلان اظهار کرد: این شرکت توان صادراتی بالایی دارد و قادر به صادرات به ۵۲ کشور است و امیدواریم با حمایت از چنین شرکت‌هایی سهم صادراتی استان را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه مشوق‌های صادراتی در حال حاضر مانند سال‌های قبل نیست اما به لحاظ ارز آوری، صادر کنندگان از آن استقبال می‌کنند، گفت: بازار داخلی برخی محصولات اشباع شده و ناچار به صادرات آن هستیم و اوراسیا و حوزه خزر بازارهای خوبی برای صادرکنندگان ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی فعال در گیلان داریم که هزار و ۸۰۰ واحد با ظرفیت بالا تولید دارند، تصریح کرد: ۵۰۰ واحد با ظرفیت پایین تولید دارند.

پورحیدری با اشاره به ۹۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها، بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال باید ۶۸ واحد تملک شده احیا شود که تاکنون ۲۰ واحد را احیا کردیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به وجود ۵۲ معدن فعال در استان، گفت: حدود ۲۰ واحد معدنی مزایده گذاشته شد که ۱۹ برنده داشتیم و با توجه به آنکه معدن مولد و انفال است برنامه ریزی برای حفظ سهم معادن استان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گیلان جز استان‌های پیشتاز در مردمی سازی یارانه‌ها است، افزود: همکاری خوب شرکت‌های پخش باعث شد که مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداشته باشیم و انبارها برای تأمین اقلام پرمصرف کمبود نداشت.

پور حیدری با اشاره به اینکه در ایام مردمی سازی یارانه‌ها، ۲۹ هزار بازرسی در سطح استان انجام شد و روزانه ۱۲۰ اکیپ اقدام به بازرسی در سطح شهرها کردند، اضافه کرد: ۳ هزار و ۷۵۰ پرونده تخلف با ارزش ریالی ۴۸ میلیارد تومان نیز در این مدت تشکیل شد.

وی به صدور ۲۵ هزار پروانه اصناف در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در اصناف داریم و متقاضیان می‌توانند سرمایه خود را برای اشتغالزایی در سطح استان در حوزه اصناف به کار گیرند.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads