کد خبر: 223431 - تاریخ: چهارشنبه، 29 ژوئن 2022 - 08:47

معاون اجرایی رئیس جمهوری عنوان کرد؛

برنامه ۷ساله برای نجات تالاب انزلی | تامین اعتبار پسماند بیمارستانی و فاضلاب زندان لاکان

جلسه ساماندهی تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت با حضور سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش خوبان ، نشست ساماندهی تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت امروز (سه‌شنبه) با حضور دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

مرتضوی در این جلسه اظهار داشت: در بازدید رئیس جمهوری از این دو رودخانه و در راستای طرح علاج‌بخشی آن‌ها دستور تشکیل کارگروه داده که نخستین جلسه در استان گیلان برگزار شد.
وی افزود: در مطالعات جامعی که برای نجات تالاب انزلی انجام شده؛ یک برنامه ۷ساله پیش بینی شده که سال گذشته در چند حوزه از جمله برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهر رشت، انزلی و برخی از فاضلاب‌های مضر نظیر پسماندهای بیمارستانی و فاضلاب زندان لاکان تأمین اعتبار شده و دو طرح دیگر نیز در حال اتمام است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

 
معاون اجرایی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در نشست امروز تأکید شد که مابقی طرح‌ها هم در دستور کار قرار گیرد و استاندار گیلان مأموریت دارد جلسه علاج‌بخشی تالاب انزلی را در سطح استان مدیریت کند و ما هم این طرح ملی را چه با حضور در استان و چه دعوت از مسئولان ملی و استانی در سطح کشور رصد و پیگیری می‌کنیم.

استاندار گیلان نیز گفت که در دولت گذشته، اقدامی برای نجات و علاج‌بخشی تالاب انزلی نشد و تمام کارها روی هم انباشته شد.

اسدالله عباسی ادامه داد: با توجه به این‌که حجم کار به دلیل‌عدم توجه دولت گذشته به ساماندهی این رودخانه‌ها بالاست، دولت مردمی با دستور رئیس جمهوری در سفر استانی به گیلان و با پیگیری‌های معاونت اجرایی، اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام داده و پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

وی افزود: با توجه به توان و اعتباری که داشتیم از تمام ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرده‌ایم و اکنون مقدمات عملیاتی طرح‌ها آماده شده و بعضی طرح‌ها مانند زندان لاکان، شیرابه پسماند سراوان و بیمارستان‌ها و تصفیه‌خانه‌ها نیز اجرا شده‌اند.

استاندار گیلان با بیان این‌که تمام مجاری فاضلاب‌ها بسته شده و روند پیشگیری از رسوب در قسمت‌های مربوط به آبخیزداری به سمت تالاب انزلی آغاز می‌شود، تصریح کرد: امروز مشکل انباشت رسوب‌ها با برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد طی هفته آینده جلسه‌ای با آن‌ها در گیلان برگزار کنیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads